تاریخ: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۲۰
بازدید: ۲۲۶
کد خبر: ۲۳۹۳۱۳
سخنگوی گمرک؛

مناسبات تجاری و گمرکی ایران با ارمنستان و گرجستان تقویت می‌شود

‌می‌متالز - سخنگوی گمرک گفت: با سفر زمینی رئیس کل گمرک به ارمنستان و گرجستان، مناسبات تجاری، گمرکی و حمل و نقلی جمهوری اسلامی ایران با ایروان و تفلیس در کنار سایر همسایگان تقویت می‌شود.

به گزارش می‌متالز، «سیدروح الله لطیفی» گفت: روز گذشته چهارشنبه میراشرفی معاون وزیر اقتصاد و رییس کل گمرک به همراه هیاتی از مرز نوردوز در استان آذربایجان شرقی وارد مرز مغری ارمنستان شد و از نزدیک به بررسی مشکلات تجاری، گمرکی و حمل و نقلی فعالان اقتصادی دو کشور پرداخت.

وی افزود: میراشرفی برای آشنایی با موانع تجاری و حمل و نقلی از مسیر جاده جدید ترانزیتی ارمنستان به ایروان سفر کرد و صبح روز (پنجشنبه) با رییس کمیته درآمد‌های ارمنستان، ملاقاتی درباره امور

گمرکی، تبادل اطلاعات تجاری و اجرایی کردن تفاهم نامه‌های گذشته داشته است.

لطیفی توضیح داد: این سفر به دعوت رییس کمیته درآمد‌های دولتی ارمنستان که پیش از این به تهران سفر کرده بود، انجام شده است.

وی افزود: رئیس کل گمرک ایران، دقایقی دیگر نیز ملاقاتی با وزیر زیرساخت‌های ارمنستان خواهد داشت و پس از آن نشست دیگری با وزیر اقتصاد این کشور خواهند داشت و پنجشنبه شب نیز فعالان اقتصادی در سفارت ایران با رییس کل گمرک ایران به گفتگو خواهند پرداخت.

سخنگوی گمرک در خصوص سایر برنامه‌های این سفر گفت: معاون وزیر اقتصاد، امروز جمعه برای بازدید از مرز مشترک ارمنستان با گرجستان به نقطه مرزی مشترک دو کشور می‌روند و سپس برای گفتگو با مقامات گرجستانی از مسیر زمینی به تفلیس سفر می‌کنند.

لطیفی در خصوص اهمیت این سفر تاکید کرد: ارمنستان به عنوان همسایه ایران و دروازه ورود به اتحادیه اوراسیا در آستانه ورود ایران به سال سوم اجرای موافقت نامه تجارت ترجیحی با اوراسیا، در کنار توسعه کریدور جنوب به شمال و توجه به همه کشور‌های همسایه، برای ایران اهمیت بسزایی دارد.

وی افزود: این سفر بر همگرایی با همه کشور‌های همسایه و فعال سازی مسیر‌های تجاری، حمل و نقلی و ترانزیتی بین ایران و همسایگان تاکید دارد.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده