تاریخ: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۸
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۲۳۹۳۱۸
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

عملیات ساخت ۷۵۰۰ واحد "طرح نهضت ملی مسکن" با حضور وزیر راه و شهرسازی در استان لرستان آغاز شد

‌می‌متالز - با حضور وزیر راه و شهرسازی که همراه رئیس جمهور به استان لرستان سفر کرده است مراحل ساخت ۷ هزار و ۵۰۰مسکن از طرح نهضت ملی مسکن درشهر‌های خرم‌آباد، بروجرد و پلدختر آغاز شد.

به گزارش می‌متالز، با حضور رستم قاسمی وزیر راه شهرسازی امروز ساخت ۷ هزار و ۵۰۰ مسکن طرح نهضت ملی مسکن را در شهر‌های خرم‌آباد، پلدختر و بروجرد استان لرستان آغاز شد.

وی شب گذشته در جمع خبرنگاران استان لرستان اظهارداشت: در لرستان عملیات ساخت ۷ هزار و ۵۰۰ واحدمسکونی آغاز می‌شود، ولی یکی از مشکلات در این استان، زمین است و به دلیل توپوگرافی مرکز استان و خیلی از شهر‌ها محدودیت‌های زمین دولتی داریم، در همین راستا زمین‌های متعلق به راه و شهرسازی که درون شهرهاست ممکن است کاربری مسکونی نباشد که مسکونی می‌شوند و زمین‌هایی که در جوارشهر‌ها ممکن است جز حریم شهر نباشد به شهر‌ها الحاق می‌دهیم و اولویت ماست که مسئله زمین را حل کنیم.

وی افزود: زمین‌های دولتی که وجود دارد متعلق به هر دستگاهی باید به این طرح اختصاص داده شود که از این زمین‌ها نیز استفاده شود به طوری که زمین‌هایی واگذار شده به شرکت‌ها و دستگاه‌ها، در قانون باید ظرف یک سال ساخته شود و اگر نشد باید برگردند، زمین‌هایی واگذار شده و نساخته باید در اختیار مردم باشدچرا که در مرکز استان محدودیت‌هایی داریم و زمین‌هایی هستند که در اختیار این طرح قرار گیرد و توسعه خرم آباد با این میزان زمین مشکل را حل نمی‌کند و تصمیم گرفتیم روی شهر جدیدی برنامه ریزی کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد