تاریخ: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۰
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۲۳۹۳۳۲
سرویس خبر : انرژی

تولید نفت کانادا ۷ سال زودتر از پیش‌بینی‌ها به اوج خود می‌رسد

‌می‌متالز - سازمان مدیریت انرژی کانادا اعلام کرد تولید نفت این کشور ۷ سال زودتر و در ۲۰۳۲ به اوج ۵.۸ میلیون بشکه در روز می‌رسد و بعد تا ۲۰۵۰ به ۴.۸ میلیون بشکه در روز کاهش می‌یابد.

به گزارش می‌متالز، سازمان مدیریت انرژی کانادا (CER) اعلام کرد تولید نفت این کشور به‌عنوان چهارمین تولیدکننده بزرگ نفت دنیا طی دهه آینده افزایش‌یافته و در ۲۰۳۲ به اوج ۵.۸ میلیون بشکه در روز می‌رسد یعنی ۷ سال زودتر از پیش‌بینی‌های قبلی.

این سازمان اعلام کرد افزایش قیمت نفت به‌دنبال سقوط آن در سال گذشته میلادی به خاطر همه‌گیری کرونا باعث می‌شود سرمایه‌گذاری‌های جدید تولید نفت را سریع‌تر از حد انتظار افزایش دهد. تولید نفت کانادا پس‌از اوج گرفتن در ۲۰۳۲ تا ۲۰۵۰ به ۴.۸ میلیون بشکه در روز کاهش می‌یابد.

کانادا درحال‌حاضر ۵ میلیون بشکه در روز تولید دارد.

این سازمان اعلام کرد با توجه به ذخایر عظیم ماسه‌های نفتی آلبرتای شمالی که حدود دوسوم تولید کانادا را تشکیل می‌دهد، تولید این کشور طی ۳ دهه آینده روبه‌افزایش خواهد بود.

این پیش‌بینی‌ها بخشی از سناریوی مرکزی این سازمان مبنی‌بر کاهش آلاینده‌های کربن از سیستم‌های انرژی جهان است.

اگر چنین سیاست‌هایی اجرایی نشود، تولید نفت کانادا در ۲۰۴۰ به اوج ۶.۷ میلیون بشکه در روز می‌رسد.

اما طبق این سیاست، انتظار می‌رود تولید گاز طبیعی کانادا طی ۲ دهه آینده نزدیک به سطح فعلی یعنی ۱۵.۵ میلیارد فوت‌مکعب در روز باقی‌مانده و در ۲۰۵۰ تا ۱۳.۱ میلیارد فوت‌مکعب کاهش یابد.

پیش‌بینی می‌شود مصرف انرژی در کانادا تا ۲۰۵۰ با بهبود کارآمدی انرژی ۲۱ درصد کاهش یابد.

سازمان مدیریت انرژی کانادا اعلام کرد مصرف سوخت‌های فسیلی در این کشور تا ۲۰۵۰، ۴۰ درصد کاهش می‌یابد، اما این کشور نمی‌تواند بدون تغییرات اساسی‌تر به تولید صفر کربن برسد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده