تاریخ: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۵۰
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۲۳۹۴۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کاهش ۷۰ درصدی هزینه‌های پست بانک با رعایت بهداشت اعتباری

‌می‌متالز - مدیر عامل پست بانک با بیان این که در روند تسهیلات دهی، بهداشت اعتباری رعایت شده گفت: مطالبات معوق از۱۴واحد پولی به چهار واحد کاهش داشته که باعث کاهش ۷۲درصدی هزینه‌های بانک شده است.

به گزارش می‌متالز، بهزاد شیری در نشست خبری پست بانک ایران که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به اینکه در دهه هفتاد یکی از دغدغه‌های مهم مدیران بانکها، ساده سازی نقل انتقال مالی با استفاده از پست مالی بود، گفت: در همین راستا در ابتدای دهه هشتاد درخواست عملیات بانکی از سوی بانک مرکزی پذیرفته شد و در نیمه دهه هشتاد بخشی از سهام شرکت واگذار شد و قریب به ۲۹ هزار نفر سهام دار این بانک هستند. امروز پست بانک، تنها بانک در دنیاست که با وجود سهم ۵۱ درصدی دولت، یک شرکت بورسی است.

وی افزود، بر اساس قانون تا زمانی که بانکی متولی عملیات بانکی در روستا‌ها نیست عرضه سهام دولتی پست بانک متوقف شد. در ابتدای دهه نود، ماموریت اصلی پست بانک به عنوان بانک مناطق روستایی و دور افتاده و یک بانک توسعه‌ای و تخصصی در حوزه فناوری ارتباطات اعلام شد.

شیری گفت: البته یک تناقض مهم در ترکیب سهامداران بانک وجود دارد. دولت به دنبال کسب رضایت مردم است، اما بخش خصوصی بدنبال حداکثر کردن سود خود است. این دو هدف متناقض در ترکیب سهامداران عمده وجود دارد و باید یک تعادل در این حوزه ایجاد شود که این موضوع کار دشواری است.

مدیر عامل پست بانک گفت: با کمتر از سه هزار نفر پرسنل، تعداد قابل توجهی شغل در بخش خصوصی مرتبط با بانک ایجاد شده است. از سوی دیگر بر اساس آمار‌ها امروز پست بانک با بیش از ۵۷۰۰ باجه در مناطق روستایی، گسترده‌ترین شبکه بانکی در سراسر کشور را در اختیار دارد. ۹۳ درصد باجه‌های بانک، توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شود. این باجه‌ها به شعب پست بانک متصل شده و با مدرن‌ترین ابزار‌ها ارایه خدمت انجام می‌شود.

مدیر عامل پست بانک با بیان اینکه، بانک، از سال ۱۳۹۴ مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت شد، گفت: زیان بانک در سال ۱۳۹۷ حدود ۴۳۰ میلیارد بود درحالی که سرمایه ثبتی پست بانک در آن مقطع حدود ۳۳۰ میلیارد تومان بود. در سه سال گذشته شاهد تحولات جدی در پست بانک بودیم، که یکی از آن‌ها تلاش برای رشد منابع شرکت بود امروز منابع شرکت رشد سالیانه ۹۰ درصدی‌داشته است. نکته جالب توجه اینکه تمام تسهیلات بانک به بخش روستایی و واحد‌های تولیدی بود. دو میلیون فقره تسهیلات به میزان ۱۹۵ هزار میلیارد تومان به فعالان‌روستایی پرداخت شده است.

وی افزود، در روند تسهیلات دهی، بهداشت اعتباری رعایت شده و مطالبات معوق از ۱۴ واحد پولی به چهار واحد کاهش داشته که باعث کاهش ۷۲ درصدی هزینه‌های بانک شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده