تاریخ: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۱۱
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۲۳۹۵۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کدام کشور پرچم‌دار ارز‌های دیجیتال خواهد بود؟

‌می‌متالز - با داغ شدن رقابت جهانی ارز‌های دیجیتال، جرمی آلر، مدیر عامل سرکل، معتقد است که پذیرش گسترده‌تر استیبل کوین (رمزارز‌های با ارزش تقریبا ثابت) که انتظار می‌رود با شفافیت نظارتی از سوی واشنگتن انجام شود، می‌تواند به ایالات‌متحده فرصت لازم در ایجاد یک سیستم مالی جدید در آینده بدهد.

به گزارش می‌متالز، مدیر ارشد اجرایی ارائه‌دهنده خدمات پرداخت دیجیتال در جلسه کنگره که به همراه ۵ رهبر دیگر ارز‌های دیجیتال تشکیل شده بود، گفت: ایالات‌متحده در حال شکست چین در تراکنش‌های استیبل کوین با تریلیون‌ها پرداخت با پشتوانه دلار آمریکاست. این مورد با ۱۰ میلیارد دلاری که بانک مرکزی چین در ارتباط با برنامه آزمایشی یوان دیجیتال، در سال گذشته انجام داد مورد مقایسه قرار گرفته اگرچه برای حفظ این سرعت، قوانین واضح‌تری برای استفاده انبوه مورد نیاز است.

آلر به قانون‌گذاران گفت: ارز دیجیتال این پتانسیل را دارد که با سرعت بسیار قابل‌توجهی در سراسر جهان رشد کند و به نفع دلار آمریکا و کسب‌وکار‌های آمریکایی باشد. من تصور می‌کنم که اولویت و توسعه این زیرساخت یک اولویت امنیت ملی و اقتصادی برای ایالات‌متحده است و ما باید هم اکنون به آن بپردازیم.

علیرغم حجم تراکنش‌های بیشتر، صادرکنندگان استیبل کوین ایالات‌متحده فاقد حمایت کلیدی از سوی سیاست‌گذاران هستند که برای پذیرش گسترده‌تر ارز دیجیتال ضروری است، در حالی که بانک مرکزی چین آزمایش‌های واقعی ارز‌های دیجیتال را به پیش برده است.

از آنجایی که بازار استیبل کوین به سرعت در حال رشد و تا ماه نوامبر به بیش از ۱۴۰ میلیارد دلار رسیده است، بازیگران کلیدی این عرصه مشتاق هستند تا واشنگتن را تشویق به حمایت‌های نهادی کنند.

الر که سرکل وی دومین صادرکننده بزرگ استیبل کوین است، در این جلسه با اشاره به تراکنش‌های تریلیونی اظهار کرد: امروز ایالات‌متحده و دلار آمریکا برنده رقابت فضای ارز دیجیتال هستند.

بااین‌حال، یک ردیاب و پایگاه داده ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) از شورای آتلانتیک (اندیشکده غیرحزبی در امور بین‌الملل) بیان می‌کند که ایالات‌متحده در بین کشور‌های دارای چهار بانک مرکزی بزرگ، از نظر پیشرفت ارز دیجیتال عقب‌تر است.

محققان شورای آتلانتیک بیان کردند: در درازمدت، فقدان رهبری ایالات‌متحده و تنظیم استاندارد‌ها می‌تواند پیامد‌های ژئوپلیتیکی داشته باشد، به ویژه اگر چین مزیت اول بودن خود را در توسعه CBDC حفظ کند.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده