تاریخ: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۲۶
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۲۳۹۵۷۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

خم شدن کمر واحد‌های تولید فولاد القایی با کمبود مواد اولیه

‌می‌متالز - آهن اسفنجی، ماده اصلی تولید فولاد القاییست که به دلیل کم و گران بودن، واحد‌های تولید فولاد القایی را با مشکل جدی مواجه کرده است.

به گزارش می‌متالز، دبیر انجمن فولاد استان یزد گفت: در حال حاضر ۲۲واحد فولاد القایی در استان یزد فعالیت دارند که نیازمند یک میلیون تن آهن اسفنجی به عنوان مواد اولیه هستند. خم شدن کمر واحد‌های تولید فولاد القایی با کمبود مواد اولیه

رضایی افزود: از یک سو عرضه محدود آهن اسفنجی در بورس و از سوی دیگر افزایش قیمت آن از ۷۵۰۰تومان به ۹۵۰۰تومان مشکلات این صنعت را دوچندان کرده است.

وی ادامه داد: تا کنون نیز در نشست‌های زیادی این موضوع در استان یزد بررسی شده است، اما بخشی از آن از جمله موضوع قیمت گذاری نیازمند تصمیمات کشوری است.

فاطمی استاندار گفت: موضوع تامین مواد اولیه را از طریق تامین آن از واحد‌های تولید آهن اسفنجی دنبال می‌کنیم و موضوع قیمت گذاری و نظارت بر قیمت‌ها را نیز از طریق وزارت صمت و وزارت اقتصاد پیگیری می‌کنیم.

استان یزد، قطب تولید فولاد کشور است و ۳۵واحد تولید فولاد سالانه در این استان بالغ بر ۴ونیم میلیون تن فولاد خام تولید می‌کنند.

بر اساس چشم انداز صنعت فولاد نیز باید تا سال۱۴۰۴ تولید فولاد در کشور از ۳۰میلیون تن در حال حاضر به ۵۵میلیون تن برسد و رسیدن به این مهم نیازمند حل مشکلات فرآوری این صنعت مهم و تاثیرگذار است.

تعداد بازدید : 9


منبع: خبرگزاری صدا و سیما یزد

عناوین برگزیده