تاریخ: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۴۱
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۲۳۹۶۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

هر ایرانی تا۸۰۰ دلار مجاز به صادرات و واردات از طریق مرز رسمی سیستان است

‌می‌متالز - به گفته معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری ویژه زابل هر ایرانی بدون هیچ محدودیت سنی می‌تواند ۴۰۰ دلار واردات و ۴۰۰ دلار صادرات از مرز رسمی میلک کالا خرید و فروش کند.

به گزارش می‌متالز، معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری ویژه زابل گفت: باتوجه به در خواست‌های مکرر مرزنشینان سیستانی و همچنین به منظور استفاده از وجود مرز، تلاش‌ها و پیگیری‌های بسیار زیادی در این زمینه صورت گرفت.

حبیب الله راهداری با اشاره به بازدید صورت گرفته توسط کاظمی قمی نماینده ویژه ریاست جمهوری در امور افغانستان و مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان از مرز رسمی سیستان در افغانستان، افزود: طی این بازدید مقرر شد تا هر ایرانی بدون هیچ محدودیت سنی بتواند ۴۰۰ دلار واردات و ۴۰۰ دلار صادرات از مرز رسمی میلک کالا خرید و فروش کند.

وی ادامه داد: واردات و صادرات محصولات و کالا‌ها بدون عوارض و مالیات صورت می‌پذیرد و هر ایرانی میتواند بصورت ماهیانه با مراجعه به مرز میلک جهت تامین کالا‌های مورد نیاز خود اقدام کند.

وی در ادامه افزود: امیدواریم در زمینه رونق صادرات و واردات و نگاه ویژه مسوولین به این نقطه از خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران علاوه بر شکوفایی و رونق کسب و کار و تجارت در منطقه، شاهد مهاجرت معکوس و سرمایه گذاری در سیستان باشیم.

منبع: اخبار اتاق ایران

عناوین برگزیده