تاریخ: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۸
بازدید: ۳۳۲
کد خبر: ۲۳۹۸۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تقویت تجارت بین امارات و روسیه

‌می‌متالز - وزیر تجارت خارجی امارات اعلام کرد در حال مذاکره با روسیه برای افزایش حجم تجارت دوجانبه تا ۲۰ میلیارد دلار طی ۵ سال آینده است.

به گزارش می‌متالز، احمد الزیودی، وزیر تجارت خارجی امارات اعلام کرد کشورش قصد دارد تجارت با روسیه را طی ۵ سال آینده به ۲۰ میلیارد دلار برساند.

وی در یک جلسه عمومی درمورد نمایشگاه بین‌المللی اکسپو ۲۰۲۰ در امارات که به‌خاطر همه‌گیری کرونا به تعویق افتاد گفت: «ما در حال مذاکره با روسیه برای افزایش حجم تجارت دوجانبه تا ۲۰ میلیارد دلار طی ۵ سال آینده هستیم و به سرمایه‌گذاری در سایر بخش‌ها در راستای همکاری اقتصادی ادامه می‌دهیم».

وی با اشاره به این‌که روابط بین ابوظبی و مسکو استراتژیک است گفت: «۹۰ درصد از سرمایه‌گذاری‌های روسیه در دنیای عرب در امارات انجام می‌شود و امارات هم سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجهی در روسیه دارد که ۸۰ درصد کل سرمایه‌گذاری دنیای عرب در اقتصاد روسیه را تشکیل می‌دهد».

وی اظهار داشت تعداد شرکت‌های روسی فعال در امارات به حدود ۴۰۰۰ شرکت رسیده‌است.

طبق گفته وزیر تجارت خارجه امارات، این کشور در بخش‌های مختلفی از اقتصاد روسیه ازجمله صنعت پتروشیمی، نفت و گاز و بنادر سرمایه‌گذاری کرده و این لیست را توسعه می‌دهد.

حجم تجارت بین این دو کشور در ۲۰۲۰ به ۳.۳ میلیارد دلار رسیده بود. این رقم در ۱۰ ماه اول ۲۰۲۱ از ۴ میلیارد دلار فراتر رفت و رکورد جدیدی ثبت کرد.

طبق گزارش وزارت اقتصاد روسیه، این کشور بیشتر محصولات معدنی، سنگ‌های گران‌بها و فلزات به امارات صادر کرده و ماشین‌آلات، تجهیزات و خودرو وارد کرده‌است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده