تاریخ: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۲:۲۳
بازدید: ۲۵۴
کد خبر: ۲۳۹۹۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
روز خوب شرکت ملی صنایع مس ایران در بورس تهران؛

تأثیر 231 واحدی «فملی» بر رشد شاخص کل بورس

می متالز - در جریان معاملات امروز بورس تهران، شاخص بورس به کمک نمادهای فلزی و معدنی از رشد خوبی برخوردار شد به‌طوری‌که نماد «فملی» متعلق به شرکت ملی صنایع مس ایران تأثیر 231 واحدی بر شاخص کل بورس داشت.
تأثیر 231 واحدی «فملی» بر رشد شاخص کل بورس

به گزارش می متالز به نقل از ایسنا، امروز برخلاف روز گذشته قیمت سهم‌ها در بازار سرمایه روند رو به رشد را تجربه کرد. به‌طوری‌که بسیاری از گروه‌ها دست‌به‌دست هم دادند تا شاخص کل بازده نقدی و قیمتی 3284 واحد رشد کند و به رقم 163 هزار و 138 واحدی برسد.
شاخص کل هم‌وزن نیز با 260 واحد رشد رقم 26 هزار و 883 واحدی را تجربه کرد و شاخص آزاد شناور با 3931 واحد افزایش تا رقم 174 هزار و 176 بالا رفت. شاخص بازار اول و بازار دوم نیز هر یک به ترتیب 2662 و 5367 واحد رشد کردند.


امروز نمادهایی در گروه فلزات اساسی، کانه‌های فلزی و تعدادی از نمادهای پالایشی پتروشیمی به رشد شاخص‌های بازار سرمایه کمک کردند. ازجمله این نمادها می‌توان به فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گل‌گهر و صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس اشاره کرد که هر یک از این‌ها به ترتیب 412، 231، 230 و 206 واحد تأثیر مثبت روی شاخص‌های بازار داشتند.
از طرفی تعدادی از نمادها ازجمله پتروشیمی فناوران، صنایع پتروشیمی کرمانشاه و شرکت ارتباطات سیار ایران به افت شاخص‌ها دامن زدند. هر یک از این نمادها به ترتیب 48، 22 و 19 واحد تأثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار سهام داشتند.
امروز در گروه فلزات اساسی اکثر سهم‌ها با رشد بیش از چهاردرصدی در قیمت پایانی مواجه شدند. در برخی از نمادهای شاخص ساز نیز در این گروه شاهد صف‌های خرید بودیم. همچنین در گروه کانه‌های فلزی نیز قیمت سهم‌ها رو به افزایش بود اما شتاب این افزایش قیمت نسبت به گروه فلزات اساسی کمتر بود.
امروز در گروه محصولات شیمیایی نیز روند قیمت سهم‌ها عمدتاً افزایشی بود. همچنین در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای نیز بسیاری بیش از 4 درصد رشد قیمت را تجربه کردند. همچنین صف‌های خرید پایداری نیز در این گروه دیده می‌شود.

صف‌های خرید به سهم‌های خودرویی هم رسید و افزایش تقاضا باعث شد بسیاری از سهم‌های این گروه بیش از 3 درصد افزایش قیمت را شاهد باشند.
ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم 475 میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست‌به‌دست شدن بیش از 1.5 میلیارد سهم و اوراق مالی در 112 هزار و 851 نوبت دادوستد بود.
آیفکس نیز امروز با 56 واحد رشد به رقم 1774 رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم 596 میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات رقم 1.4 میلیارد سهم و اوراق مالی را دید.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده