تاریخ: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۳۲
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۲۳۹۹۱۹
سرویس خبر : انرژی
محبی نجم‌آبادی؛

پیش بینی میزان درآمد‌های نفتی در بودجه ۱۴۰۱ منطقی است

‌می‌متالز - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور تلاش کرده است تا رضایت عمومی را رقم زده و به اقشار آسیب پذیر جامعه کمک کند.

به گزارش می‌متالز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با تاکید براینکه بودجه سال ۱۴۰۱ مبتنی بر اصلاح ساختار بودجه و با نگاه ویژه به حوزه سرمایه گذاری و ایجاد ثبات اقتصادی تدوین شده است، گفت: دولت برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی سهم بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت، تجارت و ... سهم را در نظر گرفته و تلاش کرده تا با برنامه ریزی به این شاخص‌ها دست یابد.

وی ادامه داد: این دولت اگر طی شش سال آینده به صورت متناوب رشد ۸ درصدی را رقم بزند، وضعیت رشد اقتصادی ما به سال ۱۳۹۰ بازمی‌گردد. عقب ماندگی در این دهه ایجاد شده که باید برای جبران آن تلاش بسیاری انجام شود.

محبی نجم‌آبادی بیان کرد: برای جبران کوتاهی‌های گذشته باید بودجه‌ای واقعی تدوین و در آن میزان منابع درآمدی حاصل از فروش نفت و گاز، مالیات، گمرک و ... به درستی تعریف شده باشد. دولت در بودجه سال آینده نگاه ویژه‌ای به مباحث مربوط به اشتغال و بهبود وضعیت معیشت مردم دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ضمن اشاره به افزایش ۲۹ درصدی حقوق‌های پایین تصریح کرد: حقوق‌های پایین با در صد بالا افزایش پیدا می‌کند و برای حقوق‌های بالا سقف تعیین شده است، دولت تلاش می‌کند رضایت عمومی را رقم زده و به اقشار آسیب پذیر جامعه کمک کند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده