تاریخ: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۵۴
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۲۴۰۱۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سیگنال‌های مهم بورسی برای آخرین روز معاملاتی هفته

‌می‌متالز - هفته چهارم آذرماه در حالی امروز به پایان می‌رسد که بازار سهام این روز‌ها همچنان غرق در ابهام است و سیگنال‌های روشنی برای آن نمی‌رسد.

به گزارش می‌متالز، هفته چهارم آذرماه در حالی امروز به پایان می‌رسد که بازار سهام این روز‌ها همچنان غرق در ابهام است و سیگنال‌های روشنی برای آن نمی‌رسد. مذاکرات وین همچنان نامشخص است و بودجه نیز که انتظار می‌رفت در این هفته تکلیف بورس را تا حدودی مشخص کند، بر ابهامات آن افزود.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: باید تعدیلاتی را متناسب با این واقعیت‌ها مدنظر قرار دهیم. به‌طوری که بازرسان ما بتوانند هرآنچه در مذاکرات سیاسی وین مورد توافق قرار می‌گیرد را در ایران بازرسی کنند. همکاری با دولت جدید ایران «کُندتر از حد انتظار» پیش می‌رود.

عضو اتاق بازرگانی ایران و عراق گفت: هیچ منبع رسمی خبر پرداخت بدهی عراق به ایران را اعلام نکرده است. عراق بعضا پرداخت‌های کوچکی انجام می‌داده که در مقابل هر روز هم به بدهی این کشور اضافه می‌شود. یعنی میزان پرداختی عراق کفاف گاز و برقی که دریافت می‌کند را هم نمی‌دهد.

محمدرضا جمشیدی، دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی گفت: نرخ سپرده‌گذاری در بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی اضافه بر نرخ‌های مصوب شورای محترم پول و اعتبار به هیچ عنوان افزایش نخواهد یافت. این تصمیم در آخرین جلسه مدیران عامل شورای‌عالی کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی اتخاذ و بر اجرای دقیق آن تاکید شد. اگر چه برخی بانک‌ها نرخ‌های بالایی را به سپرده‌گذاران خود پرداخت می‌نمایند، اما بدون شک این اقدام به نفع آنان نخواهد بود.

سخنگوی دولت گفت: در خصوص صنعت خودرو در چهار جلسه ستاد تنطیم بازار به اشکالات صنعت خودرو و بهای تمام شده آن پرداخته شد. افزایش عرضه خودرو به منظور کنترل قیمت خودرو از سوی بازار یکی از برنامه‌های مهم است. با متناسب‌سازی عرضه و تقاضا بازار به تعادل می‌رسد. دولت به دنبال قیمت گذاری دستوری نیست.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده