تاریخ: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۲:۰۶
بازدید: ۶۹۵
کد خبر: ۲۴۰۳۱۶
سرویس خبر : سیم و کابل
در نخستین همایش تجلیل از پیشکسوتان صنعت سیم و کابل مطرح شد:

از تغییر رویکرد تا نقش آفرینی بیشتر اعضای انجمن/ انجمن سیم و کابل جان دوباره گرفت

‌می‌متالز - انجمن سیم و کابل کشور پس از تغییراتی در رویکرد خود، مسیر جدیدی را تدوین کرده است که طی آن تعامل با اعضا بیشتر و همگرایی میان آن‌ها افزایش پیدا می‌کند. در واقع با چنین رویکردی اعضا این انجمن بیش از گذشته در اقدامات اجرایی نقش آفرینی می‌کنند. بر اساس همین تغییر نگاه و پس از ۶۰ سال از تاسیس این صنعت در کشور، «اولین کنگره سالانه صنعت سیم و کابل ایران و صنایع وابسته» را با شعار شصت سال بالندگی و افتخار برگزار شد تا براساس ارزیابی‌های صورت گرفته ۷ پیشکسوت این صنعت مورد تجلیل و قدردانی قرار بگیرند.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی انجمن صنعت سیم وکابل ایران، حسن شکرریز رئیس هیات مدیره این انجمن در نخستین همایش تجلیل از پیشکسوتان صنعت سیم و کابل ایران گفت: همواره در انجمن به دنبال تغییر رویکرد انجمن برای تطبیق بیشتر با شرایط کشور بودیم تا واکنش‌های صنفی، متناسب با اوضاع موجود باشد.

وی با اشاره به حضور حمید مرادی در این انجمن به عنوان دبیر بیان کرد: با حضور مهندس مرادی، زمان بیشتری برای ارتباط با اعضا در راستای بیان چالش‌ها و دغدغه‌ها صرف شد و فعالیت انجمن افزایش چشمگیری داشت.

شکرریز افزود: با نگاهی به روند فعالیت انجمن، دوره‌های آموزشی به لحاظ تعداد و تنوع و همچنین تعداد مدرسین متخصص در دوره اخیر افزایش یافته است. در حال حاضر کیفیت نشریه انجمن افزایش داشته و در زمینه برقراری ارتباط با انجمن‌های دیگر برای مطالبات مشترک صنفی اقدامات زیادی انجام شده است.

وی یادآور شد: اولین «کنگره سالانه صنعت سیم و کابل ایران و صنایع وابسته» در روز‌های پایانی دی ماه پس از شش دهه فعالیت و شصت سال افتخارآفرینی و هم بستگی با اعضاء برگزار می‌شود. در این کنگره از جوان برتر و کار آفرین برتر این صنعت تقدیر به عمل می‌آید.

معتمدرسا، نایب‌رئیس هیات مدیره انجمن سیم و کابل کشور و رئیس کمیته مشاهیر در بخشی دیگر از این همایش مطرح کرد: از ابتدای تاسیس انجمن بحث جلسات با صاحبان صنعت مطرح بود، اما در دوره اخیر با جدیت بیشتر پیگیری شد و شکل پررنگ تری به خود گرفت. نظرات مثبت و منفی در راستای راهبرد فعالیت انجمن شنیده شد و به کار گرفته شد.

وی افزود: کنگره سالانه صنعت سیم و‌کابل و صنایع بالادستی در دی ماه برگزار می‌شود که ذیل آن تقدیری از مشاهیر این صنعت خواهد شد. در این کنگره برای شناسایی مشاهیر دسته بندی برای صنایع در نظر گرفته شده که بر طبق آن هفت گروه و برای هر گروه یک نفر به عنوان پیشکسوت در نظر گرفته شده است که طی جلساتی معیار انتخابات مشخص و امتیازدهی شده بود.

معتمدرسا خاطرنشان کرد: برای انتخاب ۷ پیشکسوت، در هر گروه سه کاندید اعلام شد و با کمال صداقت و رای مخفی، رای گیری آن‌ها انجام شد.

رئیس کمیته مشاهیر صنعت سیم و کابل کشور گفت: هدف از برگزاری این مراسم علاوه بر تجلیل از پیشکسوتان و فعالان این حوزه، همگرایی و صمیمیت هرچه بیشتر اعضاء بود.

در انتهای این همایش که روسای سه تشکل همچون رییس سندیکای آلومینیوم، سندیکای برق و انجمن سیم و کابل کشور در آن حضور داشتند، از ۷ پیشکسوت این صنعت تقدیر به عمل آمد.

در گروه اول (تولیدکنندگان سیم و کابل فشار قوی و متوسط) از مسعود پاکدل، در گروه دوم (تولیدکنندگان سیم و کابل فشار ضعیف) محمد افشارنژاد، در گروه سوم (تولیدکنندگان سیم و کابل مخابراتی و نوری) علیقلی فرداد، در گروه چهارم (تولیدکنندگان سیم لاکی) محمود طهرانچی، گروه پنجم (سازندگان ماشین آلات صنعت سیم و کابل) منوچهر پوردیبا، گروه ششم (موادسازان)‌ خداداد خیابانی و در گروه هفتم (تولیدکنندگان مفتول) احمد عروجی توسط اعضای کمیته ارزیابی به عنوان پیشکسوت این صنعت تقدیر به عمل آمد.

عناوین برگزیده