تاریخ: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۱۹
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۲۵۴۸۳۹
سرویس خبر : سیم و کابل

نجفی: برخورد با سارقان کابل‌های مخابراتی در همدان/ حسن پور: فیبر نوری ارزش سرقت ندارد

‌می‌متالز - فرمانده انتظامی شهرستان همدان از برخورد با سارقان کابل‌های مخابراتی در همدان خبر داد و مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات منطقه همدان نیز اعلام کرد در اغلب جا‌های استان فیبرنوری برای برقراری ارتباط تلفنی ایجاد شده و این کابل‌های مخابراتی مس نیستند که ارزش سرقت داشته باشند.

به گزارش می‌متالز، برخورد قاطع با سارقین کابل‌های مخابراتی همدان سوژه‌ای است که مردم در فارس من ثبت کرده‌اند و خواستار پیگیری هستند که به سراغ مسوولان مربوطه رفتیم و پاسخ آن‌ها را شنیدیم.

فرمانده انتظامی شهرستان همدان با بیان اینکه روستا‌های اطراف کلانتری ۱۱ از لحاظ امنیت مشکلی ندارند و برقرار است اظهار کرد: وظیفه نیروی انتظامی نیست که متر به متر نیروی امنیتی در سطح شهر قرار دهد.

هادی نجفی با اشاره به اینکه نیاز به خودایستایی و پیشگیری از سرقت کابل‌های مخابراتی از سوی شرکت مخابرات وجود دارد گفت: هر سازمانی باید نسبت به پیشگیری از سرقت‌ها اقدامی انجام دهد، این موضوع درست نیست که وقتی سرقتی صورت گرفت از نبود امنیت صحبت کنیم، مثل این است که خودروی خود را در خیابان بدون قفل رها کنیم و به سرقت رود و بعد بگوییم امنیت نیست!.

وی با اشاره به اینکه در هیچ جای همدان مشکل امنیتی وجود ندارد عنوان کرد: هر شرکتی و هر سازمانی در حوزه امنیتی خود باید اقدامات پیشگیرانه انجام دهد و شرکت مخابرات هم باید خود این موضوع را توجه داشته باشد و حفظ کابل مخابرات چیزی نیست که موضوع را امنیتی و غیرامنیتی کند.

فرمانده انتظامی شهرستان همدان با اشاره به اینکه نیرو‌های پلیس شبانه‌روز در ایجاد امنیت تلاش می‌کنیم و امنیت منطقه کلانتری ۱۱ هم تامین است تاکید کرد: به اندازه کافی نیز نیروی پلیس وجود دارد و در همدان امنیت برقرار است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه سرقت‌ها نهایت کار، با پلیس است و سازمان‌ها و حتی شهروندان نیز در خصوص امنیت نقش مهمی دارند گفت: نقش شرکت مخابرات این نیست که تنها کابلی بکشد بلکه باید در پیشگیری از سرقت اقدامات مطالعاتی انجام دهد و پاسخگو باشد.

نجفی با بیان اینکه امنیت مقوله چندوجهی است و با مشارکت و همکاری مردم برقرار می‌شود خاطرنشان کرد: در منطقه کلانتری ۱۱ یکی دو مورد سرقت کابل مخابرات وجود داشت که نسبت به شناسایی سارقان نیز اقداماتی انجام گرفته و امیدوار به نتیجه گیری هستیم.

مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات منطقه همدان نیز با بیان اینکه متاسفانه شرکت مخابرات با سرقت وسیعی مواجه است و تنها روستا‌های منطقه کلانتری ۱۱ همدان را شامل نمی‌شود اظهار کرد: نه تنها در سراسر استان بله در سراسر کشور این معضل وجود دارد.

فریدون حسن‌پور با بیان اینکه اقداماتی نسبت به سرقت‌ها انجام می‌گیرد و هر جایی که تلفن قطع می‌شود رفع مشکل انجام می‌شود گفت: اینطور نبوده که رفع مشکل صورت نگیرد و بگوییم، چون کابل‌ها سرقت رفته پس دیگر کاری انجام نمی‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه این معضل کشوری است و تنها به پلیس هم برنمی‌گردد که تامین امنیت کند افزود: ممکن است رفع مشکل و راه‌اندازی مجدد تلفنی که کابل‌های آن به سرقت رفته زمان ببرد، چون خرید کابل برای مخابرات هزینه سنگینی را در بردارد و خیلی وقت‌ها ممکن است به خاطر تحریم‌ها کابل پیدا نشود.

مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات منطقه همدان تصریح کرد: مخابرات تا حدامکان نسبت به حفاظت از کابل‌ها در روستا کابل‌کشی را به شکل زمینی پیش برده و تا جایی که مقدور بوده کابل‌های هوایی، خاکی شده‌اند.

وی با بیان اینکه خیلی جا‌ها نیز امکان زمینی کردن کابل‌ها وجود ندارد افزود: بالاخره سرقت به ضرر مخابرات است و هر کاری بتواند انجام می‌دهد که جلوی این پدیده را بگیرد، ما تا جایی که توانستیم هزینه‌ها را بیشتر کردیم و کابل‌ها از زیر زمین عبور دادیم که این مشکلات ایجاد نشود، اما در برخی نقاط مقدور نیست.

حسن پور با تاکید به اینکه مردم نیز خود باید با ما همکاری داشته باشند و اگر جایی دیدند کابل بریده می‌شود با شماره ۲۰۲۱ تماس بگیرند و یا با پلیس در میان بگذارند عنوان کرد: متاسفانه سال گذشته نسبت به سال‌های قبل شاهد افزایش سرقت‌های مخابراتی بودیم و این موضوع همچنان ادامه دارد و نیاز به اقدام جدی از سوی پلیس هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه مخابرات در زمینه سرقت‌ها خیلی آسیب می‌بیند و امروز حتی حضور نیرو‌ها در جایی که کابل‌ها به سرقت رفته و اقدام دوباره به وصل کردن آن، انرژی زیادی می‌گیرد افزود: خیلی جا‌ها فیبرنوری به کار گرفته شده که کابل‌هایی که مس نیستند به سرقت روند، اما بازهم شاهد سرقت هستیم و سارقین تصور می‌کنند این کابل‌ها هم ارزش دارند.

مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات منطقه همدان با بیان اینکه باید در این زمینه فرهنگ‌سازی صورت گیرد تا شاهد سرقت کابل‌های فیبر نوری هم نباشیم و خسارت زیادی متوجه مخابرات نشود، خواستار توجه به این موضوع شد.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده