تاریخ: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۲۹
بازدید: ۲۵۶
کد خبر: ۲۴۰۵۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان زیرساخت قوانین جدید مالیاتی است

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، زیرساخت تصمیمات نظام مالیاتی و پیش زمینه اجرای قوانین جدید مالیاتی، به ویژه قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده است.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، در حاشیه نشست مشترک مسئولان سازمان امور مالیاتی و نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هدف از این نشست آن بود که گزارش نظارتی مجلس در خصوص قوانین مصوب، با توجه به تکلیف‌هایی که در قانون تصویب شده، تهیه و تصمیمات جدید اتخاذ شود تا هر چه سریعتر قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان به سرانجام برسد؛ چرا که این قانون، زیر ساخت تصمیمات و برنامه‌های مهم نظام مالیاتی و پیش زمینه اجرای قوانین جدید مالیاتی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه، کماکان محدودیت‌ها و موانعی بر سر راه اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه بخش‌هایی از احکام قانونی نیازمند اقدام سریع سایر دستگاه‌ها مثل بانک مرکزی است، توافق شد یک کمیته تخصصی تشکیل و ظرف یک بازه زمانی کوتاه مدت و با راهبری این کمیته، همه دستگاه‌های ذیربط همکاری خود را تقویت نموده و ضمن فراهم سازی بستر‌های اجرایی این قانون، اطلاعات و داده‌های مورد نیاز نظام مالیاتی را نیز در اختیار این سازمان قرار دهند.

پورابراهیمی ضمن تاکید بر تامین و اجرای زیر سامانه‌های مربوط به سامانه مودیان اظهار داشت: جدول زمان بندی ایجاد و با توجه به راه اندازی این زیرسامانه‌ها امیدواریم حداکثر در یک بازه زمانی شش ماهه، سامانه مودیان به سرانجام برسد.

وی همچنین اجرای قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده را از دیگر سرفصل‌های بحث شده در این جلسه عنوان کرد و گفت: قرار است قانون مذکور از ۱۳دی ماه سال جاری، در کشور اجرایی شود و خیلی از موارد مهم در این قانون برای سهولت کسب و کار مورد نظر قرار گرفته که اساسا جریان تصمیمات در حوزه اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی در خاتمه تاکید کرد: همکاری بین کمیسیون اقتصادی مجلس و سازمان امور مالیاتی برای اجرای هر چه سریعتر این قوانین تداوم خواهد داشت و آن بخش‌هایی که به صورت خاص می‌تواند عملیاتی شود، هر چه سریعتر اجرایی شوند.

منبع: شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)

عناوین برگزیده