تاریخ: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۴۴
بازدید: ۲۴۸
کد خبر: ۲۴۰۷۸۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
در حاشیه تحویل خودرو‌های جک اس۵ توربو GDI اعلام شد:

تیراژ تولید کرمان موتور تا پایان امسال به ۲۴ هزار دستگاه می‌رسد

تیراژ تولید کرمان موتور تا پایان امسال به ۲۴ هزار دستگاه می‌رسد
‌می‌متالز - مراسم نخستین مرحله از تحویل خودرو‌های جک اس۵ توربو GDI به مشتریان روز گذشته برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، معاون بازاریابی و فروش شرکت کرمان موتور در این مراسم با بیان این‌که همزمان با سال حمایت از تولید، مانع‌زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها این شرکت تلاش کرده است تا یک محصول مدرن و منطبق با استاندارد‌های روز دنیا را به بازار عرضه کند، اظهار داشت: «خودرو جک اس۵ توربو GDI با تکیه بر استاندارد‌های روز دنیا و با هدف کاهش آلایندگی و مصرف سوخت کمتر طراحی شده و با توجه به افزایش نگران‌کننده حجم آلاینده‌ها طی سال‌های اخیر یک محصول منحصربه‌فرد محسوب می‌شود.»

محمدرضا پورکاظمی با اشاره به روند تحریم‌ها در سال‌های اخیر در خصوص تیراژ تولید این شرکت گفت: «با وجود تمام این مشکلات شرکت کرمان موتور توانست طی سال گذشته ۱۶ هزار دستگاه خودرو تولید و به بازار عرضه کند و برای سال ۱۴۰۰ تولید نیز تولید ۲۴ هزار دستگاه خودرو هدف‌گذاری شده است.»

وی در ادامه به محصولات جدید این شرکت اشاره و تاکید کرد: «از سال گذشته خودرو‌های T ۸ و K ۷ به سبد محصولات این شرکت اضافه شده است و در سال جاری نیز کرمان موتور اولین پروژه خودکفایی خود را بر پایه تولید خودرو جک J ۴ با ۷۰ درصد داخلی‌سازی دنبال خواهد کرد.»

تیراژ تولید کرمان موتور تا پایان امسال به ۲۴ هزار دستگاه می‌رسد

معاون بازاریابی و فروش شرکت کرمان‌موتور همچنین گفت: «به‌زودی اطلاعات جدیدی از پروژه خودرو برقی این شرکت منتشر خواهد شد. درعین‌حال برای سال آینده پروژه تولید خودرو سدان لوکس J ۷ نیز در دستور کار قرار گرفته است و بر این اساس شاهد تنوع‌بخشی به سبد محصولات شرکت کرمان‌موتور خواهیم بود.»

در ادامه این مراسم، نیما ارجمندی، معاون محصول شرکت کرمان‌موتور درخصوص خصوصیات موتور جدید جک اس۵ توربو GDI اظهار داشت: «موتور بنزینی خودرو جک اس ۵ جدید مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت و توربوشارژ با حجم موتور ۱۴۹۹ سی‌سی است و این سیستم سوخت رسانی GDI علاوه بر کاهش چشمگیر آلایندگی استاندارد‌های یورو۵ را نیز پاس می‌کند.»

وی با بیان این‌که این پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ GDi با وجود حجم کمتر قادر به تولید بیشینه قدرتی معادل ۱۷۴ اسب بخار و بیشینه گشتاوری معادل ۲۵۱ نیوتن متر است، تصریح کرد: «به این ترتیب کاهش حجم پیشرانه هیچ تاثیری در قدرت تولیدی نداشته و تنها ۵ درصد گشتاور تولیدی پیشرانه افت داشته که با توجه به وزن کمتر این پیشرانه نسبت به نمونه ۲ لیتری پیشین، موضوع قابل توجهی نیست.»

ارجمندی افزود: «نکته بارز این پیشرانه تولید ماکسیمم گشتاور از دو پایین ۱۵۰۰ و انتقال آن به گیربکس شش‌سرعته دوکلاچه بوده که همین موضوع سبب عملکرد خوب جک S ۵ فیس‌لیفت در مقابل نسخه پیشین شده است.»

وی ادامه داد: «به‌طور کلی سیستم سوخت‌رسانی GDi موجب افزایش راندمان و کاهش مصرف سوخت می‌شود که این موضوع به‌خوبی با مقایسه این دو پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ مولتی پورت MPi و ۱.۵ لیتری توربوشارژ تزریق مستقیم GDi قابل مشاهده است.»

معاون محصول کرمان‌ موتور با بیان این‌که شاید به‌کار بردن واژه فیس‌لیفت برای این نسخه جدید S ۵ چندان درست نباشد و بهتر است آن را به‌روزرسانی‌شده خطاب کنیم، تأکید کرد: «قطعا بارزترین تغییر جک S ۵ جدید نسبت به مدل پیشین همین تغییر پیشرانه است؛ ولی با این‌حال، تغییراتی هم در استایل ظاهری این خودرو به‌خصوص در پروفیل جلو اعمال شده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به استفاده از تریم مشکی رنگ در جلوپنجره و همچنین تغییر دیزاین مه‌شکن‌ها و اضافه‌شدن چراغ‌های روشنایی در روز به این خودرو به‌صورت استاندارد اشاره کرد.»

منبع: دنیای خودرو (اخبار خودرو)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده