تاریخ: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۳۲
بازدید: ۳۲۴
کد خبر: ۲۴۰۷۹۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
وزیر دارایی پرو:

این کشور پس از مخالفت قانون گذار با لایحه‌های جدید بر اصلاح مالیات معادن پافشاری می‌کند

‌می‌متالز - رویترز: Pedro Francke وزیر دارایی پرو روز جمعه اعلام کرد پس از آنکه کنگره بسیاری از پیشنهادات اولیه را رد کرد، دولت بر اصلاح مالیاتی که شامل مالیات‌های بالاتر در بخش معدن می‌باشد، پافشاری خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، وی در توییتر نوشت: ما این لوایح را ارائه خواهیم کرد تا در مجلس بعدی مورد بحث قرار گیرد. این نتایج کنگره که به دولت اجازه داد تا اصلاحات مالیاتی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد ضربه‌ای به دولت چهارماهه رئیس جمهور Pedro Castillo بود.

طرح اصلی پدرو افزایش مالیات بر شرکت‌های معدنی به منطور تامین هزینه‌های بالای اجتماعی است. پرو رتبه دوم تولید مس جهان را داراست.

در اوایل این هفته قانون گذاران پیشنهاد دولت را تنزل دادند و هرگونه اشاره به اصلاح رژیم مالیاتی در طور بحث‌های کمیته را حذف کردند. متن نهایی که توسط کنگره به تصویب رسید اشاره‌ای به معدنکاری نداشت.

Carlos Anderson یکی از قانون گذاران جناح راست در این باره که چرا معدنکاری ازاین بسته حذف شده است توضیح داد: متاسفانه شرایط فعلی شرایط مطلوبی نیست و دولت فعلی سیگنال اشتباهی به بخش معدن که مسئول ۶۰ درصد صادرات ماست داده است.

صنعت معدن پرو نیز به شدت با طرح افزایش مالیات مخالف است و معتقد است معدنکاران این کشور در حال حاضر به اندازه یا بیشتر از سایر کشور‌های دارای صنایع معدنی بزرگ، مالیات پرداخت می‌کنند.

منبع: کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی

عناوین برگزیده