تاریخ: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۲
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۲۴۰۸۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با هدف مدیریت سرمایه در گردش صادرکنندگان انجام شد؛

اختصاص ۵۰ درصد منابع سازمان توسعه تجارت به اگزیم‌ بانک

‌می‌متالز - معاون وزیر صنعت و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران از اختصاص ۵۰ درصد از منابع این سازمان برای تامین مالی سرمایه در گردش صادرکنندگان به بانک توسعه صادرات ایران خبر داد.

به گزارش می‌متالز، در بحث هدایت منابع مالی سرمایه در گردش صادرکنندگان، ۵۰ درصد منابع سازمان توسعه تجارت به بانک توسعه صادرات اختصاص یافته است.

معاون وزیر صمت افزود: حدود ۵۰ درصد مابقی منابع مالی سرمایه در گردش صادرکنندگان توسط ۲۰ بانک دیگر مدیریت می‌شود.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه همکاری‌های خوبی با بانک توسعه صادرات داریم و این موضوع تدوام خواهد داشت، اظهار داشت: سازمان توسعه تجارت با ایجاد یکسری خطوط با بانک‌های مختلف دنیا فرایند‌های جدیدی تعریف کرده و بنابراین ما هم در منابعی که داشتیم، امسال بیشترین منابع را در بحث تسهیلات ارزان قیمت صادرکننگان اختصاص داده‌ایم.

وی افزود: وزارت اقتصاد نیز اعلام کرده ٢٦ دستگاه درگیر حوزه صادرات هستند و باید این فرایند تسهیل شود؛ بنابراین ما در سازمان توسعه تجارت تلاش داریم که پنجره واحد دولت در کنار صادرکننده باشیم؛ به همین جهت گلوگاه‌های تجاری مثل تعرفه‌ها و سرعت بخشی به پیمان‌های تجاری شناسایی شده است ضمن اینکه چالش لجستیک نیز به طور جدی مورد توجه است.

معاون وزیر صنعت گفت: با توجه به تحریم‌ها باید به دنبال جایگزین اعتبارات اسنادی (ال‌سی) باشیم و در این رابطه به دنبال ایجاد شبه‌سوئیفت‌های مختلف هستیم. همچنین صندوق ضمانت صادرات با کشور‌های دیگر بحث‌هایی را شروع کرده که بیمه‌نامه جایگزین ال‌سی شود.

پیمان‌پاک در پایان خاطرنشان کرد: همچنین با بانک‌های محلی کشور‌های هدف که مورد تایید کشور‌های هدف صادراتی ما هستند کار خواهیم کرد و از این طریق ال‌سی بر مبنای ارز کشور مقصد باز می‌شود. در واقع بهره‌گیری از شبکه بانکی محلی که مورد تایید بانک‌های مرکزی کشور‌های هدف باشد در دستور کار قرار دارد.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده