تاریخ: ۰۲ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۴۱
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۲۴۱۱۹۷
سرویس خبر : انرژی
وزیر نیرو:

طرح جدید آبرسانی روستایی نگرانی درباره تامین آب را برطرف می‌کند

‌می‌متالز - وزیر نیرو گفت: طرح جهادی آبرسانی به بیش از ۱۰ هزار روستا که از امروز آغاز شد نگرانی در باره تامین آب برای این روستا‌ها را برطرف می‌کند.

به گزارش می‌متالز، "علی اکبر محرابیان"در حاشیه مراسم امضای قرارداد آب رسانی روستایی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در محل وزارت نیرو افزود: این اقدام مهندسی براساس مطالعه‌های دقیق انجام گرفته و منابع آبی آن هم مدنظر قرار گرفته است.

وی گفت: منابع آبی که برای این روستا‌ها پیش بینی شده به یک نحو تامین نخواهد شد بلکه برای برخی روستا‌ها از سد‌ها تامین و برای برخی خطوط انتقال احداث و برای برخی روستا‌ها هم آب شیرین کن نصب می‌شود. این عملیات آبرسانی سبب خواهد شد در درازمدت هیچ نگرانی درباره تامین آب وجود نداشته باشد.

محرابیان اظهار داشت: در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم به مردم قول دادیم که سطح برخورداری روستا‌ها از آب پایدار را از ۷۵درصد فعلی به بیش از ۹۰ درصد برسانیم که براین اساس مطالعه‌های لازم صورت گرفت و برنامه ریزی شد تا در چارچوب جهاد آب رسانی این عملیات اجرایی شود.

وزیر نیرو با بیان آنکه حدود ۱۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که یا شبکه آب رسانی ندارند و یا اگر دارند با تنش شدید آبی روبرو هستند، گفت: برنامه ریزی شد تا در چارچوب نیرو‌های جهادی و نهاد‌های انقلاب اسلامی این کار صورت گیرد. مرحله نخست آب رسانی به هفت هزار و یکصد روستا همزمان در سطح ۳۱ استان کشور با امضای این قرارداد آغاز خواهد شد.

وزیر نیرو افزود: با اجرای این عملیات یک کار گسترده در کل کشور در قالب ۲۱ هزار کیلومتر خطوط انتقال با ایستگاه‌های پمپاژ و مخازن متعدد اجرا می‌شود.

محرابیان ادامه داد: طی ماه آینده عملیات هم زمان اجرایی در کل کشور آغاز شده و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) مهمترین نقطه کار خواهد بود و سایر نهاد‌های جهادی و بسیج به این امر کمک خواهند کرد.

وی گفت: اعتبارات این طرح در بودجه ۱۴۰۰ دیده شده و تخصیص ۱۰۰ درصدی انجام و منابع واریزشده که با این منابع کار شروع خواهد شد.

وزیر نیرو تاکید کرد: ۱۳ هزار میلیارد تومان منابع محرومیت زدایی در بودجه ۱۴۰۰ دیده شده که بخش قابل توجه آن به آب رسانی روستایی اختصاص یافته است.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده