تاریخ: ۰۴ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۳۵
بازدید: ۳۷۸
کد خبر: ۲۴۱۴۱۳
سرویس خبر : زمین شناسی

طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی در خراسان‌جنوبی (مطالعات پالئونتولوژی)

‌می‌متالز - به‌منظور تحقق برنامه تحول در بخش زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر جدید معدنی در استان خراسان‌جنوبی تیمی متشکل از ۱۸۰ نفر متخصصان زمین‌شناسی از بخش‌های مختلف از تهران و مراکز استانی به این استان اعزام شده‌اند.

به گزارش می‌متالز، استان خراسان‌جنوبی به عنوان اولین استان اجرای طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی انتخاب شد و پس از ماه‌ها بررسی و تحلیل فنی در کمیته راهبردی مشترک معدنی با حضور مدیران و متخصصان این بخش‌ها، در نهایت، نواحی جنوب شهرستان بیرجند، شامل نواحی خوسف، اسدیه، سربیشه، ماژان و مختاران در استان خراسان‌جنوبی را به عنوان اولین هدف اجرای این برنامه در سال ۱۴۰۰ معرفی و پس از انجام برنامه‌ریزی‌های لازم در ۱۶ مهر ماه اقدامات اجرایی این طرح به طور رسمی آغاز شد که مساحتی بالغ بر حدود ۱۵ هزار کیلومتر مربع را تحت پوشش قرار می‌دهد.

به‌منظور تحقق برنامه تحول در بخش زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر جدید معدنی در استان خراسان‌جنوبی تیمی متشکل از ۱۸۰ نفر متخصصان زمین‌شناسی از بخش‌های مختلف از تهران و مراکز استانی به این استان اعزام شده‌اند.

پروژه‌های زمین‌شناسی تحت مدیریت علمی آقای علیرضا کریمی باوندپور در حال انجام است.

در این تصاویر و ویدئو  سارا سلیمانی کارشناس گروه پالئونتولوژی (فسیل‌شناسی) تحت نظارت مدیر علمی پروژه در حال مطالعه نمونه‌های مختلف است. ایشان در گروه دیرینه‌شناسی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور تحت مدیریت دکتر طیبه محتاط مشغول به کار است. سایر نمونه‌های پروژه بیرجند، توسط قاسم عسگری و خانم الله‌مددی در تهران مطالعه می‌شود.

طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی در خراسان‌جنوبی (مطالعات پالئونتولوژی)

گفتنی است، نمونه‌های سنگ برداشت شده توسط زمین‌شناسان به قسمت کارگاه تهیه مقاطع نازک ارسال می‌شود و سپس به کارشناسان مطالعه‌کننده پتروگرافی و پالئونتولوژی مستقر در کمپ مرکزی بیرجند جهت انجام مطالعات مختلف ارسال می‌شود.

کارشناسان دیرینه‌شناس با تشخیص سن فسیل‌ها، جنس‌ها و گونه‌های آن‌ها به تعیین سن طبقات می‌پردازند که نتایج آن توسط زمین‌شناسان برای تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گفتنی است؛ گروه دیرینه‌شناسی تحت نظارت مهندس رضا سلامتی مدیر امور زمین‌شناسی منطقه‌ای و دکتر جعفر عمرانی معاونت زمین‌شناسی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور است.

طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی در خراسان‌جنوبی (مطالعات پالئونتولوژی)

تعداد بازدید : 3

منبع: سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور

عناوین برگزیده