تاریخ: ۰۵ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۵۳
بازدید: ۳۳۱
کد خبر: ۲۴۱۵۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش بینی بورس فردا ۶دی ۱۴۰۰

‌می‌متالز، روند طی شده توسط شاخص بورس در طول امروز با شیبی مثبت کار خود را به پایان رساند و براساس داده‌های گذشته‌نگر می‌دانیم که شیب انتهای بازار روند ابتدایی روز آتی را پیش بینی می‎‌کند. فلذا می‌توان در پیش بینی بورس فردا این انتظار را داشت که بازار در روز آتی کار خود را در مدار مثبت آغاز کند. همانطور که بالاتر به آن پرداختیم می‌توان این پیش بینی را داشت که این روند صعودی در نیمه دوم بازار نیز پیگیری شود.

به گزارش می‌متالز، نماگر اصلی بازار سهام در پایان معاملات امروز با افت اندک ۰.۱۱ درصدی همراه شد و در سطح ۱.۳۸۴ میلیون واحدی ایستاد. اما روند معاملات امروز در کلیت بازار حاوی نکاتی بود که می‌تواند موجب تغییر روند بازار در روز آتی معاملاتی شود.

از جمله این موارد می‌توان به شرایط تکنیکالی شاخص کل بورس اشاره کرد. از منظر تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق سطح حمایتی خود را حفظ کرد. نکته جالب دیگری که می‌توان به آن اشاره داشت این است که شاخص کل در جریان صعود اخیر خود توانست از سد روند نزولی خود عبور کند و در صورتی که بازار فردا بتواند بالای این سطح به تثبیت برسد می‌توان منفی امروز را تحت عنوان پول بک به مقاومت داینامیک شکسته شده دانست.

وضعیت اندیکاتور RSI در این نماگر بازار هم وضعیت مناسبی دارد و شاهد عبور آن از سد مقاومت خود بوده‌ایم. به مثابه شاخص قیمت می‌توان منقی امروز را پول بک به این مقاومت دانست. اما برای آنکه نظر قطعی در رابطه با این موضوع داد نیاز است که قیمت بالای این سطح خود را تثبیت کند. به طور کلی شرایط موجود از نظر تکنیکالی مساعد محسوب می‌شود.

روند ارزش و تعداد صف‌های خرید و فروش بیان‌کننده این نکته است که اختلاف تعدادی آن‌ها به مرور کاهش یافته است. این کاهش هم این گونه بوده است که تعداد صف‌های خرید به مرور افزایش یافته است و تعداد صفوف فروش روند ثابتی را از میانه بازار پیگری کرده است.

اما از نظر ارزش خلاف این موضوع را می‌توان مشاهده کرد و شاهد آن هستیم که اختلاف آن‌ها رفته رفته افزایش پیدا کرده است و این ارزش صفوف فروش بوده است که روند افزایشی محسوسی را به خود دیده است. فلذا برخلاف نکات مثبت تکنیکالی که بالاتر به شرح آن‌ها پرداختیم این نکته منفی را نیز سرمایه‌گذاران می‌بایست مدنظر قرار دهند.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده