تاریخ: ۰۵ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۵۵
بازدید: ۲۶۳
کد خبر: ۲۴۱۶۷۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اجرای مانور زلزله در کارخانه سیمان سفید نی‌ریز

‌می‌متالز - همزمان با روز ایمنی دربرابر زلزله، مانور زلزله و ایمنی درصنایع و کارخانجات با حضور فرماندار شهرستان نی ریز، اعضای ستاد بحران، ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط از جمله هلال‌احمر در کارخانه سیمان سفید نی ریز برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، در این مانور، کارخانه سیمان سفید نی ریز با زلزله‌ای به بزرگی معادل ۶ در مقیاس ریشتر مورد خسارت ۶۰ ال ۹۰ درصدی قرار گرفت و تعدادی از کارکنان کارخانه مصدوم شدند.

با اعلام وقوع زلزله دستگاه‌های امداد رسان از جمله هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان، تیم مدیریت بحران، ادارات گاز، آب، برق، اورژانس ۱۱۵ جاده‌ای، نیروی انتظامی، بسیج و ... با حضور در محل حادثه، کمک به حادثه دیدگان را آغاز کردند.

فرماندار نی‌ریز درحاشیه این مانور بر ضرورت آمادگی کامل اعضای ستاد بحران شهرستان و استفاده از تمام ظرفیت دستگاه‌های اجرایی در راستای مدیریت بحران‌های احتمالی تاکید کرد؛ و گفت: ادارات و دستگاه‌های عضو باید به سمت برگزاری مانور‌های امدادی بروند که ضمن مشارکت عمومی و استفاده حداکثری از ظرفیت منابع انسانی و تجهیزاتی بطرف تخصصی کردن مانور‌های امدادی حرکت کنیم.

وی افزود: این مانور میزان تاب‌آوری آمادگی عوامل امدادی را افرایش داده و در مواجهه با حوادث احتمالی ادارات امدادی می‌توانند بهتر عمل کنند.
وی در پایان با خوب ارزیابی کردن اجرای اینگونه مانور‌ها از برگزارکنندگان این برنامه امدادی نیز تقدیر کرد.

منبع: خبرگزاری پانا

عناوین برگزیده