تاریخ: ۰۵ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۰۵
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۲۴۱۶۸۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

امکان چانه‌زنی برای خودرو‌هایی که سخت فروش می‌رود

‌می‌متالز - در بازار آمریکا، برخی از خودرو‌ها دیرتر فروش می‌روند، اگر مشتری آن‌ها را بشناسد، هنگام خرید دست بالاتر دارد و می‌داند که فروشنده حاضر است کوتاه بیاید.

به گزارش می‌متالز، طبق اطلاعات منتشر شده توسط وب‌سایت ای‌سی‌کارز، در بازار آمریکا به‌طور متوسط هر خودروی نو ۸/ ۴۲ روز و خودروی دست‌دوم ۵/ ۵۱ روز در نمایندگی می‌ماند تا مشتری آن پیدا شود. حتی امسال که کمبود تراشه باعث توقف خطوط تولید خودروسازان شد و انبار نمایندگی‌ها خالی از خودرو‌های نو است، فروش خودرو در بازار به زمان نیاز دارد و برخی از خودرو‌ها همچنان در انبار نمایندگی‌ها باقی مانده است و به فروش نمی‌رود. اصولا مشتریان از این موضوع خبر ندارند مگر آنکه تحقیق کنند.

وقتی مشتری بداند که خودروی مورد نظر دیرفروش است، هنگام چانه‌زنی می‌داند که فروشنده می‌خواهد هر چه زودتر از شر بعضی از خودرو‌ها راحت شود و برای همین به سود کم هم قانع می‌شود. گاهی اوقات دلیل دیرفروش شدن این خودرو‌ها بالا بودن عرضه در مقایسه با تقاضا در بازار است. گاهی اوقات دلیل آن هم قیمت خیلی بالای آن‌ها است. ای‌سی‌کارز با بررسی ۲۸۰ هزار خودروی نو و دست دوم که در ماه نوامبر به فروش رسیدند فهرستی از دیرفروش‌ترین خودرو‌ها را منتشر کرده است. ۱۰خودروی نو دیرفروش این فهرست به این قرار است: کیا ریو، میتسوبیشی اوت‌لندر، آکورا تی‌ال‌ایکس، نیسان مورانو، آلفارومئو جیولیا، میتسوبیشی اکلیپس‌کراس، مرسدس بنز سی‌کلاس، اینفینیتی کیو۵۰، نیسان تیتان.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده