به گزارش میمتالز، محسن حسینلویی درباره درج قیمت تولیدکننده روی کالا، گفت: یکی از مشکلاتی که در مبحث قیمت وجود دارد این است که قیمتها شفاف نیست؛ قیمت کالاها باید بر اساس ضوابط قیمتگذاری و سودهای قانونی باشد، اما آنچه در حال حاضر رخ میدهد، اقلام در کارخانه قیمت پایینی دارند و برای آنکه آن کالا بتواند سهم بیشتری از بازار داشته باشد، با قیمتهای بالاتری فروخته میشد، بهعنوان مثال کالای ۱۰ هزار تومانی ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان فروخته میشد.
وی با بیان اینکه قیمت درب کارخانه ۸۰ هزار قلم کالا احصا شده و در هر مرحله از اجرای طرح، قیمتهای واقعی روی کالاها برای عرضه درج خواهد شد، ادامه داد: با سودی که مثال زده شد برخیها بهدنبال گرفتن سهم بیشتری از بازار بودند، لذا با درج قیمت تولیدکننده روی کالا، حاشیه سود تولیدکنندگان قانونی خواهد شد و همچنین قیمت کالاها بهسمت شفافسازی حرکت خواهد کرد.
مدیرکل نظارت بر خدمات عمومی و شبکههای توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت، اضافه کرد: در این میان کارگروه تنظیم بازار مقرر کرده که سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان پس از اجرای آزمایشی طرح یاد شده، ارزیابیهای لازم را انجام دهد و نتیجه را به کارگروه تخصصی تنظیم بازار ارائه تا نسبت به سایر کالاها این امر تسری پیدا کند.
منبع: شاتانیوز