تاریخ: ۰۶ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۳۶
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۲۴۱۸۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
تحلیلگر بازار سرمایه مطرح کرد:

احتمال بازگشت شاخص به روند نزولی درصورت عدم عبور از خط ۱.۴ میلیونی

‌می‌متالز - تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به دو مقاومت مهم پیش روی شاخص گفت: اگر نماگر بازار نتواند از خط ۱.۴ میلیون واحدی عبور کند، احتمال بازگشت به روند نزولی وجود خواهد داشت.

به گزارش می‌متالز، ندا عباسی با اشاره به افت ۱۴۸۹ واحدی شاخص بورس طی دیروز و عقب نشینی به سطح یک میلیون ۳۸۴ هزار واحدی به بیدار بورس گفت: پیرو نشست فعالین بازار سرمایه با مدیران فرابورس قرار بر رفع مسدودیت کد‌های آنلاین شد. امید است سایر پیشنهادات هم در راستای بهبود روند بازار سرمایه بکار گرفته شود.

وی افزود: مصوبه سازمان بورس مبنی بر توقف نماد‌ها و الزام توضیح پس از رشد و افت ۵۰ و ۳۰ درصدی، حکایت از عزم جدی هیأت مدیره جدید در ارتقا بازار سرمایه و زمینه سازی برای اصلاحات کارآمد در سایر بخش‌ها دارد.

عباسی ادامه داد: از سوی دیگر مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت از ارائه دستورالعملی جدید برای عرضه کلیه محصولات زنجیره فولاد در بورس کالا و عدم مداخله دولت و وزارتخانه در قیمت‌گذاری خبر داده که قطعاً برای این صنعت اثر گذار خواهد بود. دو مقاومت مهم پیش روی شاخص، فشار فروش را در بازار دیروز نسبت به شنبه بیشتر کرد. در صورتی که نماگر بازار نتواند سطح ۱.۴ میلیون واحدی را درهم بشکند، احتمال بازگشت به روند نزولی را خواهد داشت.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده