تاریخ: ۰۷ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۴۰
بازدید: ۹۷۲
کد خبر: ۲۴۲۰۶۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

پیش بینی افت قیمت سنگ آهن در سال آینده

‌می‌متالز - پیش بینی افزایش موجودی سنگ آهن در سال آینده باعث افت قیمت این کالا شد. معاملات آتی سنگاپور پس از شش هفته افزایش در روز دوشنبه ۵.۴ درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش در یک ماه گذشته بود.

به گزارش می‌متالز، به دنبال اقدامات اتخاذ شده توسط مقامات چینی برای حمایت از بخش املاک و مستغلات، همراه با انتظارات برای محرک‌های مالی بیشتر و انتظارات برای بهبود روند تولید فولاد، در حمایت از سنگ آهن تاثیر مثبت داشت. اما تحلیلگران شرکت بین المللی سرمایه چین گفتند: ما معتقدیم که عرضه و تقاضای کل سنگ آهن در سال ۲۰۲۲ کاهش بیشتری خواهد یافت. " آن‌ها گفتند که انتظار دارند مصرف فولاد در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال گذشته ۱.۲ درصد کاهش یابد که ناشی از ضعف بخش ساخت و ساز و اهداف کاهش انتشار کربن دولت و افزایش ۲۵ میلیون تنی واردات است. با این حال، تحلیلگران CICC می‌گویند: "اگر سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات بیش از حد انتظار افزایش یابد یا محدودیت تولید فولاد ضعیف‌تر از حد انتظار باشد، قیمت سنگ‌آهن ممکن است بالای ۱۰۰ دلار در تن باقی بماند". این در حالی است که چین در آخر هفته بیشترین موارد ویروس را از ژانویه گزارش داد. این بیماری همه گیر در استان شانشی به عنوان یکی از بزرگترین چالش‌های چین برای سیاست کووید صفر در حال ظهور است.

سنگ آهن در سنگاپور تا ساعت ۲:۵۷ بعد از ظهر دیروز با ۴.۱ درصد کاهش، پس از افزایش ۶.۳ درصدی در هفته گذشته به ۱۲۲.۱۵ دلار در هر تن رسید. قیمت‌ها در دالیان نیز کاهش یافت، در حالی که معاملات آتی میلگرد و ورق گرم در شانگ‌های نیز کاهش یافت.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده