تاریخ: ۰۶ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۱۵
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۲۴۲۱۱۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
عضو کمیسیون صنایع و معادن در گردهمایی قطعه سازان:

خودرو کالای اساسی نیست که به آن ارز تعلق بگیرد/ قطعه سازان اگر ارز می‌خواهند باید ضمانت دهند قطعات خود را با قیمت پایین‌تر تولید و عرضه کنند/ نمایندگان مجلس برای رای آوردن در انتخابات آینده از خودروسازان انتقاد می‌کنند

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن در گردهمایی قطعه سازان با بیان اینکه خودرو کالای اساسی نیست که به آن ارز تعلق بگیرد، دادن ارز به قطعه سازان را مشروط به تولید قطعات با قیمت پایین‌تر کرد.

به گزارش می‌متالز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای در گردهمایی سراسری قطعه سازان خودروی کشور عضو کمیسیون صنایع و معادن در گردهمایی قطعه سازان با بیان اینکه خودرو کالای اساسی نیست که به آن ارز تعلق بگیرد، دادن ارز به قطعه سازان را مشروط به تولید قطعات با قیمت پایین‌تر کرد.

صنعت خودوسازی در کشور

سید مصطفی آقا میرسلیم در گردهمایی قطعه سازان خودروی کشور ضمن اشاره به صنعت قطعه سازی کشور، اظهار داشت: انجمن قطعه سازان پیشنهادات خود را مطرح و ارائه دهد و ما آن را در مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهیم کرد.

قدمت قطعه سازی در کشور ما ۲۰ سال عمر دارد البته در آن زمان ما همبندی انجام می‌دادیم، اما بعد از گذشت یک زمانی و ارتقاء سطح کیفی کارخانه‌ها، بعضی از قطعات را بومی سازی کرده ایم.

نماینده مردم تهران، شمیرانات شهر ری و اسلام شهر در ادامه اظهار داشت: در سال ۷۰ تا ۸۰ صنعت خوروسازی برای تولید خودرو وارد مراحل مقدماتی شد و همین موضوع باعث ایجاد تحول در صنعت خودروسازی کشور شده است.صنعتی که با سمند شروع شد تا به امروز که به دنا و … رسیده ایم.

همچنین در بحث قوای محرکه فعالیت‌های خوبی در حوزه تولید انجام شده است، اگر این فعالیت‌ها نبود، صنعت خودروسازی کشور در اوج تحریم‌های ظالمانه نابود می‌شد.

خودرو، کالای مصرفی یا سرمایه ای؟

وی در ادامه با اشاره به ورود خودرو به بازار سرمایه، تصریح کرد: مشکلات کلان اقتصادی در کشور باعث شده است تا در ایران، خودرو به عنوان یک سرمایه تلقی شود درحالی که در هیچ کجای دنیا خودرو سرمایه به شمار نمی‌آید و به عنوان یک محصول مصرفی استفاده می‌شود. شما به عنوان قطعه ساز باید به فکر تقویت محصولات خود باشید، نیروی انسانی ما این قابلیت را دارد تا با آموزش توانایی‌های خود را در این صنعت نمایش دهد.

قطعه سازان وضعیت مناسب تری نسبت به خودروسازان ما پیدا کرده اند، متاسفانه خودوسازان کشور بیچاره هستند.

همکاری قطعه سازان و خودروسازان

مصطفی میرسلیم در ادامه خاطر نشان کرد:اگر همکاری بین قطعه سازان و خودروسازان انجام شود، ما می‌توانیم شاهد بهبود کیفیت توام با کاهش قیمت باشیم.

مردم از نمایندگان به دلیل افزایش قیمت خودرو انتقاد می‌کنند به طبع آن نمایندگان نیز برای پیروزی در انتخابات آتی از خودروسازان انتقاد می‌کنند تا نظر مثبت مردم را جلب بکنند.

با توجه به شرایط ارزی کشور ما نباید برای خودرو ارز تخصیص دهیم، زیرا خودرو جزو کالاهی اساسی نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان افزود:برای نیاز شما باید مواد اولیه اختصاص دهیم، آیا اگر ما ارز را ۲۰ درصد ارزان‌تر به شما اختصاص دهیم، شما حاضر هستید قطعات خود را ارزان‌تر ارائه دهید؟

اگر شما ضمانت دهید تا این مبلغ را برگردانید در هر بازه زمانی که به توافق برسیم، ما حاضریم تا برای تامین مواد اولیه شما ارز را ارزانتر از نرخ بازار به شما تخصیص دهیم.

منبع: صنایع پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده