تاریخ: ۰۷ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۳۸
بازدید: ۲۴۰
کد خبر: ۲۴۲۱۶۱
سرویس خبر : انرژی

مصرف سوخت مازوت در شهرستان مبارکه؛ میزان مصرف مشخص و محدود است

‌می‌متالز - نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان محیط زیست ضمن آگاهی داشتن از مصرف مازوت در کارخانه سیمان مبارکه برای مصرف این سوخت میزان مصرف مشخص و محدودیت قرار داده است.

به گزارش می‌متالز، پروین صالحی با اشاره به علت استفاده از سوخت مازوت در کارخانه سیمان این شهرستان اظهار داشت: سازمان محیط زیست به دلیل آلودگی‌ها نسبت به سوخت مازوت حساسیت ویژه‌ای دارد، اما در کارخانه سیمان معتقدند که سوخت مازوت در این کارخانه‌ها به موجب جذب گاز‌های متصاعد این سوخت در کوره‌های کارخانه سیمان عوارض کمتری خود را نشان می‌دهد.

همراهی با کارخانه مازوت‌سوز به موجب کمبود سوخت در کشور

وی افزود: ظاهرا به موجب مواجه کشور با کمبود شدید سوخت در این فصل تا حدودی با این کارخانه همراهی شده است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با بیان آنکه سازمان محیط زیست از مصرف سوخت مازوت در کارخانه سیمان مبارکه آگاه است، خاطر نشان کرد: البته ضمن آگاهی سازمان محیط زیست از این موضوع پیرامون میزان مصرف مازوت در این کارخانه حد لازم تعیین شده است که نباید از میزان مشخصی فراتر رود.

وی با بیان آنکه در شهرستان مبارکه تنها یک کارخانه سیمان وجود دارد، تصریح کرد: طی بررسی‌ها و توضیحات کارشناسی دریافتم که مصرف سوخت مازوت تنها برای کارخانه‌های سیمان، به دلیل کاهش عوارض سوخت مازوت به موجب جذب شدن گاز‌های متصاعد در کوره‌های کارخانه سیمان با اطلاع سازمان محیط زیست و به صورت محدود مساله‌ای ندارد.

عضو کمیسیون بهداشتی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در شهرستان مبارکه تنها یک کارخانه سیمان در این زمینه مورد نظر بوده و در شهرستان‌های اصفهان و نائین نیز کارخانه‌های دیگری هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده