تاریخ: ۰۸ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۴۲
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۲۴۲۲۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ارزش بیت کوین بازهم کاهش یافت

‌می‌متالز - بیت کوین بدترین عملکرد ماهانه را از اواسط بهار داشته و با یک سقوط ۷.۲ درصدی به ۴۷۳۲۱ دلار رسیده است.

به گزارش می‌متالز، بیت کوین به روند کاهش قیمت خود ادامه می‌دهد. این ارز مجازی ۷.۲ درصد از ارزش خود را در روز سه‌شنبه از دست داد و به ۴۷۳۲۱ دلار رسید، یعنی پایین‌تر از قیمت متوسط ۲۰۰ روزه آن. اتر، دومین ارز مجازی بزرگ دنیا و شاخص ارز مجازی گلکسی بلومبرگ هم در محدوده قرمز قرار داشته و هرکدام ۷ درصد از ارزش خود را از دست دادند. سایر ارز‌های مجازی کوچک‌تر مانند سولانا کاردانو، پولکا دات و دوج کوین هم با کاهش قیمت مواجه بوده‌اند.

این سقوط قیمت پس‌از آن صورت گرفت که ۱۶۵ هزار تاجر ارز مجازی حساب‌های خود را طی ۲۴ ساعت گذشته نقد کردند که معادل حدود ۵۲۴ میلیون دلار سرمایه‌های دیجیتال می‌شود.

طبق گفته تحلیلگران ارز مجازی، سقوط ارزش این ارز‌ها در پایان سال جاری میلادی بسیار عجیب است، چون بسیاری از آن‌ها طی ۲۰۲۱ علی‌رغم آشفتگی‌های به‌وجودآمده بسیار موفق بودند. به‌نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران سازمانی پشت کاهش قیمت ارز‌های مجازی در هفته جاری بوده‌اند.

بیت کویل معمولاً همگام با سرمایه‌های مخاطره‌آمیزتر مانند بازار سهام آمریکا حرکت می‌کند، اما به‌نظر می‌رسد این الگو در ماه جاری شکسته‌شده باشد. شاخص اس پی ۵۰۰ که متعلق به بزرگ‌ترین شرکت‌های آمریکاست، ۵ درصد در دسامبر بالا رفته، درحالی‌که قیمت بیت کوین ۱۶ درصد کاهش‌یافته و بدترین عملکرد ماهانه خود را از ماه مه داشته‌است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده