تاریخ: ۰۸ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۲۵
بازدید: ۲۴۵
کد خبر: ۲۴۲۳۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش ۴۲.۴ درصدی ارزش و ۱۰.۵ درصدی وزن صادرات کالا‌های غیرنفتی در ۸ ماهه امسال

‌می‌متالز - آمار مقدماتی واردات و صادارت کالا‌های غیرنفتی (با میعانات گازی) در ۸ ماهه امسال حاکی از صادرات بیش از ۸۳.۷ میلیون تنی این کالا‌ها (رشد ۱۰.۵ درصد نسبت به ۸ ماهه سال گذشته) به ارزش ۳۱.۱ میلیارد دلار (افزایش ۴۲.۴ درصدی نسبت به هشت ماهه سال ۹۹) است.

به گزارش می‌متالز، بر اساس بر اساس آمار ارائه شده از سوی معاونت طرح و برنامه وزارت صمت (دفتر مدیریت داده، آمار و فناوری اطلاعات)، وزن صادرات کالا‌های غیرنفتی (با میعانات گازی) در ۸ ماهه امسال ۸۳ میلیون و ۷۴۰ هزار تن بوده و در مدت مشابه پارسال (۸ ماهه ۱۳۹۹) ۷۵ میلیون و ۷۹۰ هزارتن بوده است که رشد ۱۰.۴۹ درصدی داشته است.

ارزش صادرات کالا‌های غیرنفتی (با میعانات گازی) در ۸ ماهه امسال نیز رقم ۳۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار و در مدت مشابه پارسال ۲۱ میلیارد و ۸۴۴ میلیون دلار بوده که رشد ۴۲.۳۷ درصدی را تجربه کرده است.

در بخش واردات نیز در ۸ ماهه سال جاری ۲۶.۵ میلیون تن کالا‌های غیرنفتی به ارزش ۳۲ میلیارد دلار وارد کشور شده است که از نظر وزنی رشد ۲۱.۳ درصدی و از نظر ارزشی افزایش ۳۸.۶ درصدی را در هم‌سنجی با مدت مشابه سال گذشته (هشت ماهه ۱۳۹۹) نشان می‌دهد.

حجم تجاری کشور در ۸ ماهه امسال به رقم ۶۳ میلیارد و ۱۳۲ میلیون دلار رسید که این رقم در ۸ ماهه سال گذشته ۴۴ میلیارد و ۹۵۸ میلیون دلار بوده است.

همچنین وزن تجاری از ۹۷ میلیون و ۶۶۲ هزار تن در ۸ ماهه سال گذشته به رقم ۱۱۰ میلیون و ۲۸۰ هزار تن در ۸ ماهه ۱۴۰۰ رسیده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده