به گزارش میمتالز، بهزاد رحیمی درباره ضرورت توجه وزارت صمت به نوسازی ناوگان حمل و نقل، گفت: وزارت صمت متولی نوسازی ناوگان حمل و نقل نیست و وزارتخانههای کشور و راه و شهرسازی نیز در این زمینه مسوول هستند بنابراین این وزارتخانهها باید با هماهنگی با یکدیگر و پیشبینی اعتبارات لازم در بودجه سالانه، ناوگان حمل و نقل شهری و بین شهری را نوسازی کنند.
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی افزود: ناوگان حمل و نقل جادهای کشور فرسوده است و این امر در افزایش قیمت تمام شده کالاها تاثیر بسیاری دارد از سوی دیگر این فرسودگی مانعی پیش روی صادرات است.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: برای نوسازی ناوگان حمل و نقل از یک سو باید ظرفیت تولید داخل را به کار گرفت و از سوی دیگر زمینه واردات مدیریت شده را فراهم کرد، زیرا وجود خودروهای سنگین نو در ناوگان حمل و نقل در شرایطی که ناوگان ریلی و هوایی در تمام نقاط کشور وجود ندارد، موجب رونق صاردات غیرنفتی به ویژه تعامل با کشورهای همسایه میشود.
عضو هیات رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد:شرکتهای داخلی در زمینه تولید خودروهای سنگین در سالهای اخیر عملکرد مناسبی نداشتند، بنابراین باید با واردات مدیریت شده نیاز کشور را تامین کرد که این امر به توجه ویژه دولت نیاز دارد.