تاریخ: ۰۶ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۴۸
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۲۴۲۴۰۱
سرویس خبر : صنایع کوچک

۳۰۰ طرح تولیدی در استان اردبیل در دست اجرا است

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ۳۰۰ طرح تولیدی در این استان در دست اجرا است که با افتتاح آن‌ها تحول بزرگی در تولید و اشتغال استان ایجاد می‌شود.

به گزارش می‌متالز، رامین صادقی روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: از این تعداد ۱۵۰ طرح تولیدی تا پایان سال جاری در نقاط مختلف استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: تسهیلات واحد‌های تولیدی و صنعتی از پنج محل اعتبارات سفر رئیس جمهور، رونق تولید، طرح تام، سفر مدیران عامل بانک‌های کشور و بند الف تبصره ۱۸ قابل پرداخت است که تا به حال تعداد متقاضیان تسهیلات ۱۸۲ مورد با میزان تسهیلات یک هزار و ۸۱۵ میلیارد تومان می‌باشد.

وی افزود: تاکنون از این محل‌ها تسهیلات ۹۹ واحد تولیدی به میزان ۶۱۲ میلیارد تومان مصوب شده و تسهیلات ۱۷ واحد تولیدی به میزان ۱۳۵ میلیارد تومان هم پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه رفع موانع واحد‌های تولیدی و صنعتی راکد در اولویت قرار گرفته است، افزود: یکی از اهداف ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، راه‌اندازی طرح‌های جدید و در کنار آن احیا و راه‌اندازی واحد‌های تولیدی راکد و رفع مشکلات و موانع موجود بر سر راه آن‌ها می‌باشد و برای محقق شدن آن نیازمند همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی استان است.

وی بیان کرد: رفع موانع تولید، حفظ و ایجاد اشتغال جدید و پایدار تضمین‌کننده توسعه اقتصادی استان است و با توجه به اولویت‌گذاری دولت درباره جهش تولید و ایجاد اشتغال، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی استان مشکلات و موانع قانونی موجود را بررسی و در صدد مرتفع کردن آن می‌باشد.

افزون بر یک‌هزار و ۴۵ واحد تولیدی با اشتغال بیش از ۲۵ هزار نفر و سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال در این استان وجود دارد که حدود ۷۳ درصد آن‌ها فعال هستند.

 

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ( ایرنا)

عناوین برگزیده