تاریخ: ۰۹ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۴۲
بازدید: ۲۲۶
کد خبر: ۲۴۲۵۳۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
در سومین روز نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی و فناوری؛

استاندار از غرفه فولاد خوزستان بازدید کرد

‌می‌متالز - در سومین روز نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی و فناوری، صادق خلیلیان استاندار خوزستان از غرفه شرکت فولاد خوزستان بازدید کرد.

به گزارش می‌متالز، در روز پایانی نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی و فناوری، صادق خلیلیان استاندار خوزستان با حضور در نمایشگاه از توانمندی‌های پژوهشی استان بازدید کرد.

استاندار خوزستان با حضور در غرفه شرکت فولاد خوزستان که با توضیحات کامران طاهر رئیس تحقیق و توسعه، علی بدوی رییس بهینه سازی و امکان سنجی و سیامک سنگری رییس راهبری تکنولوژی این مجموعه همراه بود، با فعالیت‌های پژوهشی و ارتباط فولاد خوزستان و مراکز دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان آشنا شد.

خلیلیان با اشاره به حمایت همه‌جانبه‌ی کارخانجات و سازمان‌های فعال استان از شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: پایه و اساس شرکت‌های دانش بنیان و محصولات و خدمات آن‌ها بر اساس تکنولوژی و روش تولید محصولات و یا خدمات آن‌ها است. نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی و فناوری، فرصت مناسبی برای ایجاد ارتباط مستقیم میان بخش کشاورزی و صنعت با شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد ظرفیت پژوهشی، مهندسی معکوس و ساخت قطعات است. در این میان دولت، آمادگی حمایت همه‌جانبه را از فن‌بازار، استارت‌آپ و شرکت‌های دانش‌بنیان دارد و به همین منظور بخش‌نامه‌ای به ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌های صنعتی استان ارسال شده که در آن تایید شده، از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها و فن‌بازار‌ها استفاده بهینه شود.

گزارش خبرنگار ما حاکی است، توسعه اقتصادی بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی در راستای گسترش اختراع و نوآوری و در نهایت تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه (شامل طراحی و تولید کالا و خدمات) در حوزه فناوری‌های برتر و با ارزش افزوده فراوان (به ویژه در تولید نرم افزار‌های مربوط)، بخشی از فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان را تشکیل می‌دهند.

‌گفتنی است، بیست و دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی و فناوری و نهمین فن‌بازار استان خوزستان با هدف تمرکز بر منابع، دانش و صنعت استان، از هفتم دی ماه به مدت سه روز در نمایشگاه بین‌المللی اهواز در حال برگزاری است.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد