تاریخ: ۱۰ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۳۲
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۲۴۲۶۸۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

خواهش رستم قاسمی از دستگاه‌های دولتی؛ زمین‌های بلااستفاده را به وزارت راه بدهید

‌می‌متالز - رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به زمین‌های در اختیار نهاد‌ها و موسسات دولتی از آن‌ها خواهش کرد این زمین‌ها را برای اجرای نهضت ملی مسکن به وزارت راه واگذار کنند.

به گزارش می‌متالز، در حاشیه آغاز عملیات اجرایی ۴۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن استان قم اظهار کرد: بیش از ۵۰ درصد از هزینه سبد خانوار در ایران برای شهروندان فاقد مسکن را اجاره‌خانه تشکیل می‌دهد و این وظیفه ماست که بتوانیم با یک تلاش جهادی تا پایان دولت طرح نهضت ملی مسکن را پیش برده و این افراد را صاحب خانه کنیم.

وی افزود: نهضت ملی مسکن خواسته و نیاز مردم، تعهد دولت و قانون مصوب مجلس است و فرصت خوبی است که مردم بتوانند صاحب مسکن شوند.

وی با بیان این‌که قم جزو استان‌های پیشرو در نهضت ملی مسکن است، افزود: سهمیه هر استان در دو مرحله ۲ میلیون واحدی نهضت ملی مشخص شده و خوشبختانه قم از سهمی که در مرحله اول برای این استان مشخص شده، پیشی گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این‌که حدود ۸۹ هزار نفر در قم برای نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند، گفت: زمین‌های زیادی در شهر است که نیازی به الحاق ندارد و می‌تواند در اختیار مردم قرار بگیرد. این زمین‌ها اکنون در اختیار نهاد‌ها و موسساتی است که بر اساس قانون جهش تولید مسکن و قراردادی که با سازمان ملی زمین و مسکن دارند، موظفند در صورت بلااستفاده ماندن زمین و عدم ساخت وساز، آن‌ها را به دولت بازگردانند تا در نهضت ملی مسکن استفاده شود.

قاسمی تصریح کرد: خواهش من این است مجموعه‌هایی که این زمین‌ها را در اختیار دارند و مازاد هم هست، آن‌ها را بازگردانند. اکنون دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی در پیک تقاضا قرار دارند و در آینده نیازی به ظرفیت بیشتر نخواهند داشت. حدود ۱۰۰۰ هکتار زمین در اختیار این موسسات قرار دارد که سهم استان -قم- در فاز دوم باید از همین زمین‌ها تامین شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده