تاریخ: ۰۸ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۱۲
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۲۴۲۷۱۱
سرویس خبر : محیط زیست
نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب در مجلس:

مازوت سوزی نیروگاه ۴۵درصد کاهش یافت/ پرداخت ۲۰۰میلیارد تومان عوارض آلایندگی ایرالکو به شهرداری اراک پس از ۹سال

‌می‌متالز - آصفری گفت: میزان بهره برداری از سوخت مازوت در نیروگاه شازند حدودا ۴۵درصد کاهش یافته است و باعث شد تا بخشی از این آلودگی از سر شهر‌های اراک و شازند برداشته شود، ولی باید بدانیم که مشکل آلودگی هوای اراک نیاز به تصمیم‌های دیگری هم دارد.

به گزارش می‌متالز، محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب در مجلس یازدهم در نشست اعضای مجمع اندیشه و وحدت اسلامی در خصوص وضعیت مازوت سوزی نیروگاه شازند، گفت: با پیگیری‌های خوبی که در دیدار با رئیس جمهور، وزیر کشور، وزیر نیرو و ... انجام شد نهایتا منجر شد تا با تعدادی از سازمان‌های مردم نهاد به دفتر کار وزیر نیرو رفته و این موضوع را به طور ویژه‌ای دنبال کنیم.

مازوت سوزی نیروگاه ۴۵درصد کاهش یافت

وی افزود: بعد از این دیدار از ۲-۳ روز گذشته تا به امروز، میزان بهره برداری از سوخت مازوت حدودا ۴۵درصد کاهش یافته است و باعث شد تا بخشی از این آلودگی از سر شهر‌های اراک و شازند برداشته شود، ولی باید بدانیم که مشکل آلودگی هوای اراک نیاز به تصمیم‌های دیگری هم دارد.

آصفری تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده، بعد از ۹ سال شرکت ایرالکو ۲۰۰میلیارد تومان عوارض آلایندگی خود را به حساب شهرداری اراک واریز کرد که بسیار کم است. در مجموع بایستی با پیگیری‌های بیشتر مباحث مربوط به قانون جامع کاهش آلودگی هوای اراک اجرایی و عملیاتی شود.

وی در ادامه در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان، گفت: این موضوع مصوب مجلس است و تا بحال باعث افزایش ۲۵درصدی حقوق هم شده است.

نماینده مردم اراک افزود: البته با توجه به شرایطی که در بودجه امسال آورده شده و دولت به دنبال افزایش حقوق ۱۰درصدی برای همه سطوح کارمندی و بازنشستگی است، خیلی نمی‌توان امیدوار بود که میزان حقوق‌ها به سطح قابل قبولی برسد.

معتقدم بهتر است از نیرو‌های بومی برای مناصب مدیریتی استفاده شود

آصفری درباره دستور مقام معظم رهبری مبنی بر عدم دخالت نمایندگان در انتصاب مدیران و فرمانداران، گفت: سعی داشتیم مبنی بر این دستور، زیاد در انتصابات دخالت نکنیم. البته استاندار مرکزی هم برای انتصاب فرمانداران تا بحال از نمایندگان استان نظری نخواسته است، ولی در مجموع معتقدم بهتر است از نیرو‌های بومی استان برای مدیریت‌ها استفاده شود.

منبع: پایگاه خبری دیار آفتاب

عناوین برگزیده