تاریخ: ۰۸ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۲۸
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۲۴۲۷۱۴

سیستم تصویربرداری سه‌بعدی از زمین به کمک اکتشاف معادن می‌آید

‌می‌متالز - اسکنر مغناطیسی زمین با اندازه‌گیری و بررسی میدان‌های مغناطیسی در سطح زمین، توانایی تصویرسازی سه‌بعدی از اشیاء و ذرات زیرزمین را دارد.

به گزارش می‌متالز، اسکنر مغناطیسی زمین، یک سیستم تصویربرداری سه‌بعدی از زمین است که متناسب با ماموریت خود، دستاورد‌های بسیاری در حوزه‌های اکتشاف معادن، بررسی لایه‌های خاک، تصویربرداری از تاسیسات شهری، تحقیقات باستان‌شناسی، زمین‌شناسی، خاک‌شناسی و مدیریت آ­ب‌های زیرزمینی به همراه دارد.

مجهز به سیستم هوش مصنوعی

این سیستم طبق گفته‌های امید رضایی مدیرعامل شرکت آرکا آلتین الکترونیک، در برابر نویز‌ها و میدان‌های مزاحم، از مقاومت بالایی برخوردار بوده و دارای رابط کاربری گرافیکی است.

اسکنر مغناطیسی زمین در داده‌پردازی، به سیستم هوش مصنوعی تشخیص خطای اپراتور و تشخیص جهت‌های مغناطیسی زمین و زاویه دستگاه مجهز است. سیستم هم‌چنین از لحاظ پایداری در شرایط مختلف آب و هوایی و آلودگی‌های مغناطیسی و رزولوشن تفکیک و تصویر، دارای ویژگی­‌های منحصربه‌فرد در میان نمونه­‌های داخلی و خارجی مشابه است.

ارتباط با نرم‌افزار‌های مختلف

این سیستم که از وزنی سبک و طراحی بر اساس آرگونومی برخوردار است، دارای حالت خودکار اسکن و باتری کمکی خارجی برای کار در مدت طولانی است.

دقت اندازه‌گیری و پایداری بالا، دارا بودن رابط کاربری حرفه‌ای تشخیص و هشدار خطا‌های اپراتور و تصحیح آن، تنظیم ارتفاع، فشارسنج، دماسنج، صفحه نمایش رنگی، ارتباط با نرم‌افزار‌های مختلف، دارا بودن حافظه، ارتباط بی‌سیم با رایانه و امکان حذف ذرات و فلزات سطحی، از ویژگی‌های این سیستم است.

چاپ و طراحی بومی مدارات

این سیستم جدید و پرکاربرد، نوآوری‌های بسیاری به همراه دارد. به طوری که چاپ و طراحی مدارات این سیستم با نرم‌افزار التیوم در داخل کشور انجام گرفته است. نرم‌افزار خود سیستم در شرکت آرکا آلتین طراحی الکترونیک و به سیستم افزوده شده و بدنه آن در اردبیل و با روش‌های لیزر و خم کار پلاستیک تولید می‌شود.

این طرح که مدت اجرای آن، ۳ سال است، اواخر سال گذشته در کارگروه تجاری سازی، تصویب شد.

طرح اسکنر مغناطیسی زمین با توجه به حمایت از تجاری‌سازی فناوری و توسعه کارآفرینی فناورانه، با دریافت تسهیلات مصوب دفتر نوآوری و کسب و کار نوین معاونت نوآوری و تجاری‌سازی فناوری، در مسیر توسعه قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده