تاریخ: ۱۰ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۷:۲۱
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۲۴۲۹۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صمت:

تامین ۳۰۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل ۱۸ طرح نیمه تمام صنعتی در قم/ با کمبود مواد اولیه پتروشیمی مواجهیم

‌می‌متالز - وزیر صمت با اشاره به توافق با بانک‌های عامل برای تامین حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل ۱۸ طرح نیمه تمام صنعتی در قم و ایجاد بیش از ۲۳۰۰ شغل، گفت: در حوزه پتروشیمی هر هفته قیمت‌ها تغییر کرده و با کمبود مواد اولیه نیز مواجه هستیم.

به گزارش می‌متالز، سید رضا فاطمی‌ امین پنجشنبه شب در نشست شورای اداری استان قم که در سالن همایش پیامبر اعظم (ص) مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد از اختصاص ۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی قم خبر داد و گفت: در توافق با بانک‌های عامل حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل ۱۸ طرح نیمه‌ تمام صنعتی در قم اختصاص داده شد که این طرح‌ها بیش از ۲۳۰۰ شغل ایجاد می‌کند.

وی افزود: از صبح امروز بیش از ۱۳۰ مراجعه توسط واحد‌های تولیدی و صنعتی به همکاران من انجام شده و مشکلات آن‌ها بررسی شده است. خوشبختانه صنعت در قم یک بخش رو به رشد و تکامل است و جایگاه بسیار خوبی در کشور دارد که باید تقویت شود.

وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به معضل سرمایه در گردش صنعتگران گفت: خبر خیلی خوبی که باید بدهم این است که شنبه تفاهم‌نامه‌ای با ۷ بانک و بانک مرکزی امضا می‌کنیم برای تامین مالی زنجیره عملیاتی که در ماه گذشته بطور آزمایشی در بانک صنعت و معدن اجرا شده است. این یک تحول بسیار بزرگ در نظام مالی کشور است که می‌تواند بسیاری از مشکلات را در حوزه تامین سرمایه در گردش حل کند.

فاطمی‌امین مساله دیگر تولیدکنندگان قم را تامین مواد اولیه پتروشیمی برشمرد و اضافه کرد: با قواعدی که در بازار فولاد داشتیم بازار به ثبات رسید، اما در حوزه پتروشیمی هر هفته قیمت‌ها تغییر می‌کند و با کمبود مواد اولیه هم مواجه هستیم. این باعث می‌شود که صنایعی مثل کفش و لوازم‌خانگی دچار چالش شوند. برای حل این موضوع درصدد هستیم هماهنگی‌هایی با وزارت نفت داشته باشیم.

وی با تاکید بر تقویت بخش صادرات گفت: صنایعی مثل کفش و فرش در قم اعلام آمادگی کردند تا در سال آینده جهش صادراتی داشته باشند و ما هم استقبال کردیم. صادرات یکی از مهمترین اولویت‌های ما در وزارت صمت است و امسال خوشبختانه رشد خوبی در صادرات داریم و برای سال آینده اهداف بلندتری را در نظر گرفته‌ایم. به طور ویژه از واحد‌هایی که در صادرات فعال باشند حمایت می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده