تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۴۹
بازدید: ۶۸
کد خبر: ۳۰۶۳۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان گیلان اعلام کرد؛

تکمیل ۱۴۰ طرح نیمه تمام صنعتی جزو اولویت‌های‌مان است/ آرامش بازار لاستیک خودرو با افزایش ۶ درصدی تولید

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان گیلان تکمیل بیش از ۱۴۰ طرح نیمه تمام صنعتی در این استان را از اولویت‌های این اداره کل دانست و گفت: برخورد با هرگونه احتکار و گران‌فروشی در دستور کار بازرسان این اداره کل قرار دارد.

به گزارش می‌متالز، «تیمور پورحیدری» مدیرکل صمت استان گیلان، ضمن بیان مطلب فوق گفت: تولید کنندگان ما با پایمردی تمام، با توجه به وجود تحریم در حوزه مواد اولیه و منابع ارزی، با عشق و تعصب به این آب و خاک به تولید و اشتغال می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه صنعتگران با تدابیر ویژه توطئه خصمانه تحریمی را نقش برآب کرده‌اند، افزود: به یکایک کارآفرینان و تولیدکنندگان استان افتخار می‌کنم و بنده و همکارانم با تمام وجود پیگیر مشکلات آن‌ها هستیم تا بلکه بتوانیم اندکی از فشار‌های مترتب تولید بکاهیم.

مدیرکل صمت استان گیلان پیگیری و تکمیل بیش از ۱۴۰ طرح نیمه تمام صنعتی در این استان را از اولویت‌های این اداره کل دانست و عنوان کرد: قطعا در سبد حمایتی بخش تولید، از ظرفیت‌های کارگروه‌های قانونی نظیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و تسهیلات تبصره ۱۶ و طرح مالی تام بهره خواهیم گرفت.

جریمه ۱۲ هزار میلیاردی متخلفان در بازار گیلان

وی با بیان اینکه با کشف برخی احتکار‌های لاستیک، فضا برای متخلفین ناامن شد، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون، بیش از ۲ هزار ۹۹۸ پرونده تخلف تشکیل شده که منجر به جریمه ۱۲ هزار میلیارد ریالی و ارسال به تعزیرات جهت اعمال قانون شده، لذا برخورد با هرگونه احتکار و گران‌فروشی در دستور کار بازرسان این اداره کل قرار دارد.

پورحیدری اضافه کرد: در خصوص لاستیک خودرو در اواخر سال گذشته افزایش ۶ درصدی تولید لاستیک سبک انواع خودرو‌ها را داشتیم و در حال حاضر وضعیت بازار لاستیک استان نسبتاً مناسب بوده و برخورد با هرگونه احتکار و گران‌فروشی در دستور کار بازرسان این اداره کل قرار دارد.

وی پیرامون کسری برخی اقلام نظیر شکر در بازار تحلیل ارائه کرد و یادآور شد: بزرگترین تولید کننده شکر در جهان برزیل و هند هستند که به‌دلیل خشکسالی با کاهش ۲۵ درصدی تولید شکر مواجه شده‌اند. این مساله سبب افزایش نسبی قیمت شکر در بازار‌های جهانی و از جمله در کشور ما هم شده است.

مدیرکل صمت استان گیلان با بیان اینکه سرانه مصرف شکر در دنیا ۱۹ و نیم کیلو گرم و در کشور ما ۲۹ کیلوگرم است، افزود: یعنی ما ۹ و نیم کیلو بیشتر از میانگین جهانی مصرف شکر داریم و سالانه نیازمند واردات بیش از یک میلیون تن شکر در کشور هستیم که مواد اولیه برخی صنایع غذایی به شکر وابسته است.

وی در خصوص عملکرد بازرسی استان واصله از سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان کشور، خاطرنشان کرد: در گروه خودرویی و لوازم یدکی؛ در حوزه لوازم خانگی و در حوزه مصالح ساختمانی از نظر تعداد پرونده‌ی تخلف تشکیل شده جزء ۵ استان برتر در کشور هستیم.

کشف بیش از ۲۰۰۰ دست پوشاک قاچاق در رشت

پورحیدری در ادامه از کشف پوشاک قاچاق به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال در شهرستان رشت خبر داد و تاکید کرد: در پی اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و رصد کالا‌های قاچاق و اطلاعات واصله مبنی بر ورود کالای خارجی و فاقد مدارک، موضوع رصد کالای قاچاق در دستور کار بازرسان صمت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بازرسان صمت موفق به شناسایی این واحد صنفی که پوشاک خارجی قاچاق داشت شده، تصریح کرد: کارشناسان بازرسی به محل مورد نظر در دو خیابان اصلی پرتردد شهر اعزام و در بازرسی از دو واحد صنفی مقادیر زیادی پوشاک خارجی فاقد مدارک قانونی را کشف کردند.

مدیرکل صمت استان گیلان با بیان اینکه کالای کشف شده شامل بیش از دو هزار دست انواع پوشاک قاچاق بوده، اضافه کرد: برای این اتفاق، ضمن تشکیل پرونده به ارزش ۱۰ میلیارد ریال، پرونده جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی برای رسیدگی و صدور حکم و اعمال قانون ارسال شد.

وی ادامه داد: قاچاق کالا خط قرمز اداره‌کل صمت بوده و بازرسان با حضور فعال و هوشمندانه در سطح بازار اجازه فعالیت سودجویان و هنجارشکنان را نخواهند داد.

پورحیدری با تاکید براینکه همشهریان در خصوص خرید انواع البسه و پوشاک دقت کافی را داشته باشند، گفت: برخی از این پوشاک قاچاق دسته دوم شسته شده وارداتی هستند که اساسا به لحاظ بهداشتی هم قابل استفاده نیستند، تقاضا داریم که در صورت مشاهده؛ گزارشات آن را به سامانه تلفنی ۱۲۴ اطلاع دهند تا برخورد قانونی صورت گیرد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده