تاریخ: ۱۳ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۴
بازدید: ۳۲۱
کد خبر: ۲۴۳۰۱۰
سرویس خبر : اجتماعی

عضو کمیسیون تلفیق در دفاع از افزایش سن بازنشستگی: هزینه صندوق‌های بازنشستگی بر دوش دولت سنگینی می‌کند

‌می‌متالز - عضو کمیسیون تلفیق درباره احتمال حذف درخواست دولت در بودجه برای افزایش سن بازنشستگی از ۶۰ به ۶۲ سال گفت: واقعیت این است که بخشی از پرداخت‌های بودجه به کمک‌های دولت به صندوق‌های بازنشستگی باز می‌گردد و این هزینه‌های زیادی بر دوش دولت می‌گذارد.

به گزارش می‌متالز، جعفر قادری عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در خصوص تغییرات در شیوه بررسی بودجه در سال جاری گفت: طبق مصوبه‌ای که در مجلس داشتیم و مورد تائید شورای نگهبان نیز واقع شد، کمیسیون تلفیق مکلف است ظرف حداکثر پنج روز گزارش کلیات را آماده کند و به صحن علنی بدهد و صحن نیز درباره کلیات تصمیم گیری کند. اگر کلیات رای بیاورد، لایحه بودجه به کمیسیون تلفیق باز می‌گردد تا جزئیات مورد بررسی قرار گیرد، اما اگر کلیات رد شود، لایحه بودجه به دولت باز می‌گردد که دولت نیز دو هفته زمان برای اصلاح وقت دارد.

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه روز شنبه آئین نامه داخلی کمیسیون تلفیق را مصوب کردیم، اظهار کرد: روز یکشنبه نیز کلیاتی با حضور رئیس مجلس مورد بررسی قرار گرفت. از امروز دوشنبه از ساعت ۹ تا ۱۲ و همچنین ۱۴ تا ۱۷ و در سه شنبه در سه شیفت کلیات مورد بررسی و رای گیری قرار می‌گیرد. نتیجه رای گیری کمیسیون تلفیق به همراه گزارش آن، برای یکشنبه آینده به صحن ارسال می‌شود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس در گفتگو با رادیو در مورد اظهار نظر رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس مبنی بر اینکه سن بازنشستگی که در لایحه بودجه دولت مورد درخواست است، رد خواهد شد، گفت: کمیسیون تلفیق هنوز در جزئیات ورود نداشته است، بلکه در کمیسیون‌های تخصصی درباره موادی که به آن‌ها ارجاع شده است، بررسی مقدماتی داشته‌اند و مصوبات ابتدایی دارند.

وی افزود: نماینده کمیسیون‌های تخصصی از مصوبات خود در کمیسیون تلفیق دفاع می‌کند و در نهایت خود مجلس تعیین تکلیف می‌کند، زیرا مصوبه کمیسیون برای خود کمیسیون موضوعیت دارد و تا زمانی که فرآیند قانونی را طی نکند به عنوان مصوبه مجلس مطرح نیست.

قادری درباره احتمال حذف درخواست دولت در بودجه برای افزایش سن بازنشستگی از ۶۰ به ۶۲ سال گفت: واقعیت این است که بخشی از پرداخت‌های بودجه به کمک‌های دولت به صندوق‌های بازنشستگی باز می‌گردد و این هزینه‌های زیادی بر دوش دولت می‌گذارد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس بیان کرد: بر اساس قانون، برای بازنشستگی باید هم ۳۰ سال سابقه کار داشته باشیم و هم به سن ۶۰ سال رسیده باشیم، اما گا‌ها اشتباه برداشت می‌شود و می‌گویند به هر کدام از این دو گزینه رسیده باشیم، می‌توانیم بازنشسته شویم که این برداشت و تصور خطا و اشتباه است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده