تاریخ: ۱۲ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۲۱
بازدید: ۴۲۱
کد خبر: ۲۴۳۱۴۸

بخشی از حقوق بازنشستگان هما پرداخت شد/ چرا اموال دولتی در دستان یک موسسه خصوصی است؟

‌می‌متالز - بازنشستگان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، ​بخشی از حقوق آذرماه خود را دریافت کردند.

به گزارش می‌متالز، بازنشستگان هما بخشی از حقوق آذرماه خود یعنی مبلغ ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را امروز (دوازدهم دی ماه) دریافت کردند.

بازنشستگان توضیح دادند: در آستانه نیمه دی ماه قرار داریم، اما بخشی از حقوق خود را دریافقت کرده‌ایم. پرداخت حقوق آبان ماه نیز با تاخیر انجام شد و در روز‌های پایانی آذرماه به حساب بازنشستگان واریز شد.

بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، میزان دارایی‌های و اموال صندوق بازنشستگی کشوری به واسطه واگذاری موسسه «صندوق بازنشستگی و وظیفه کارکنان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران» بیشتر می‌شود. موسسه صندوق بازنشستگی و وظیفه کارکنان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با کلیه وظایف، اختیارات، تعهدات و دارایی‌ها از جمله اموال منقول و غیرمنقول، سهام، امتیازات، موجودی اسناد و اوراق و سایر حقوق ظرف مدت ماه از تاریخ تصویب به صندوق بازنشستگی کشوری واگذار می‌شود.

آن‌ها ادامه دادند: این موسسه عامل بسیاری از مشکلات هما است و باید مورد رسیدگی قرار گیرد. در ارتباط با انتقال این موسسه به صندوق بازنشستگی کشوری پرسش‌هایی مطرح می‌شود. اگر این موسسه ماهیت دولتی دارد چرا به صورت خصوصی اداره می‌شد؟ اگر یک صندوق خصوصی است، چرا اموال دولتی را در دست داشته است؟

 

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده