تاریخ: ۱۳ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۳:۴۹
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۲۴۳۱۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ارزش پرونده‌های قاچاق در مرز بازرگان امسال ۳۲۶ درصد افزایش یافت

‌می‌متالز - مدیرکل گمرک بازرگان گفت: در ۹ ماه سال‌جاری، ارزش ریالی پرونده‌های قاچاق به بیش از ۲ میلیارد و ۸۵۱ میلیون ریال رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲۶ درصد افزایش دارد.

به گزارش می‌متالز، رامین ظهیری روز یک‌شنبه اظهار داشت: ۵۰۲ پرونده قضایی مربوط به قاچاق امسال در این گمرک تشکیل شده است که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایشی نداشته است.

وی افزود: عمده پرونده‌های قضایی تشکیل شده در این گمرک از ابتدای سال جاری مربوط به قطعه‌های صنعتی، گازوئیل، مشروبات الکلی، لوازم یدکی، البسه، دارو، پزشکی، انواع مواد مخدر، انواع چسب، دنبلان، تریلر، بیل مکانیکی، جوجه، رزین اپوکسی، مواد آرایشی و بهداشتی و سیگار است.

مدیرکل گمرک بازرگان بیان کرد: کالا‌های قاچاق به کمک دستگاه‌های کنترلی و سامانه ایکس‌ری حین ورود و خروج کامیون‌ها کشف و ضبط می‌شود.

وی ادامه داد: از ۵۰۲ پرونده تشکیل شده در خصوص قاچاق، ارزش ریالی ۳۵۷ مورد آن بالای ۱۰ میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد کاهش داشته و ۱۴۵ مورد، زیر ۱۰ میلیون ریال بوده که ۵۹ درصد افزایش داشته است.

گمرک بازرگان یکی از مبادی سه‌گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت شبانه‌روزی در شمال آذربایجان‌غربی فعال است؛ این مرز که دروازه ورود ایران به کشور‌های اروپایی به شمار می‌رود، در فاصلهٔ یک کیلومتری شهر بازرگان از توابع شهرستان ماکو در آذربایجان‌غربی قرار دارد.

گمرک بازرگان در سال ۱۳۰۵ شمسی راه‌اندازی شد و تنها مرز ۲۴ ساعته و بین‌المللی مابین ایران و ترکیه است.

آذربایجان‌غربی دارای ۹۶۰ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری خود مختار نخجوان است.

 

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ( ایرنا)

عناوین برگزیده