تاریخ: ۱۴ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۳۶
بازدید: ۳۴۵
کد خبر: ۲۴۳۲۲۴
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

تدوین برنامه صادراتی سایپا برای صادرات و همکاری مشترک خودرویی با ۱۱کشور

‌می‌متالز - سایپا از تدوین برنامه‌ای برای توسعه صادرات محصولات به ۱۱ کشور با استفاده از ظرفیت‌های وزارت خارجه برای رفع مشکلات موجود خبر داد.

به گزارش می‌متالز، جواد سلیمانی و بهمن حسین زاده، مدیرعامل و عضو هیات مدیره سایپا در دیدار با مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه، راهکار‌ها و زمینه‌های افزایش صادرات محصول، تولید مشترک خودرو و قطعات با شرکای خارجی را بررسی کردند.

براین اساس، بهمن حسین زاده قائم مقام مدیرعامل سایپا درخصوص موضوعات مطرح شده در این دیدار گفت: در این نشست تخصصی فرآیند صادرات خودرو، چالش‌های موجود و برنامه‌ای که برای توسعه صادرات محصولات سایپا به ۱۱ کشور تدوین شده، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه توضیحاتی درباره صادرات خودرو به کشور‌های عراق، سوریه، الجزایر، آذربایجان، ونزوئلا، تونس، آفریقای جنوبی، سریلانکا، آسیای جنوب شرقی، پاکستان و هند ارایه و قرار شد از ظرفیت‌های وزارت خارجه برای رفع مشکلات موجود استفاده شود.

این مقام مسوول ادامه داد: معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه رویکرد و استراتژی صادرات سایپا را بسیار مناسب توصیف و بر اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در حوزه صادرات تاکید کرد. همچنین به صادرات محصول نهایی اکتفا نشده و برای صادرات قطعات خودرو نیز برنامه‌ریزی مناسب وجود خواهد داشت. به طوری که چشم‌انداز همکاری‌ها به گونه‌ای باشد شرکت‌های تولیدی قطعات خودرو در کشور‌های هدف صادراتی ایجاد شود.

حسین زاده با بیان اینکه سایپا به دنبال همکاری استراتژیک و بلندمدت با شرکای تجاری است، عنوان کرد: در این نشست مدیرعامل سایپا تاکید کرد استراتژی این خودروساز علاوه بر صادرات، بر محور تولید قطعات و خودرو در کشور‌های هدف صادراتی است. در زمینه ارتباطات فناوری با مجموعه‌های مختلف و نیاز‌هایی که سایپا دارد با معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه صحبت و چالش‌ها اعلام شد تا موضوعات مورد نیاز مورد بحث و بررسی بیشتر قرار گیرد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده