تاریخ: ۱۵ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۱۰
بازدید: ۲۶۶
کد خبر: ۲۴۳۳۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
محمودزاده مطرح کرد:

درخواست وزارت راه برای تمدید مهلت پرداخت وام ودیعه مسکن/ پیشنهاد دائمی شدن وام مستاجران

‌می‌متالز - معاون شهرسازی وزارت راه گفت: با توجه به درخواست مستاجرانی که در نیمه دوم سال تمدید و عقد قرارداد اجاره داشته اند مجددا با ستاد کرونا مکاتبه کرده و برای تمدید مدت و افزایش مبلغ وام ودیعه مسکن درخواست دادیم، اما هنوز پاسخی دریافت نکردیم.

به گزارش می‌متالز، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، در رابطه با تمدید مهلت دریافت وام ودیعه مسکن مستاجران، گفت: برای تمدید مدت پرداخت وام ودیعه مسکن تا پایان سال درخواستی به ستاد ملی کرونا ارسال کردیم، اما در این ستاد ثبت‌نام وام ودیعه مسکن تا ۳۰ آذرماه و پرداختی بانک‌ها تا پایان دی ماه مصوب شد.

وی اظهار کرد: با توجه به درخواست مستاجرانی که در نیمه دوم سال تمدید و عقد قرار داد اجاره داشته اند مجددا با ستاد کرونا مکاتبه کرده و برای تمدید مدت و افزایش مبلغ وام ودیعه مسکن درخواست دادیم، اما هنوز پاسخی دریافت نکردیم. البته طبق آمار هنوز از محل اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی که ستاد ملی مقابله با کرونا برای وام ودیعه مسکن اختصاص داده مقداری باقی مانده است.

محمودزاده افزود: وزارت راه و شهرسازی با هدف کاهش فشار اقتصادی بر مستاجران، پیشنهاد وام ودیعه مسکن را به ستاد کرونا ارائه کرد و این ستاد هم با همین ذهنیت پیشنهاد مذکور را مصوب کرد. اما بر اساس آخرین آمار حدود ۷۵ درصد مبلغ تعیین شده برای تسهیلات وام ودیعه مسکن پرداخت شده است. البته تا ۳۰ بهمن هم فرصت برای پرداخت وام توسط بانک‌ها وجود داشته که باید تا آن زمان به پرونده‌های ثبت شده پرداخت کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی، تصریح کرد: پیشنهادی هم برای سال‌های آتی مطرح کردیم تا بتوانیم از محل اعتبارات تسهیلاتی بانک‌ها، بخشی را به وام ودیعه مسکن اختصاص دهیم تا پرداخت این وام دائمی شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده