تاریخ: ۱۳ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۳۵
بازدید: ۲۳۵
کد خبر: ۲۴۳۵۱۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

مالکان اراضی خط آهن مرکز شهر زمین دریافت می‌کنند

‌می‌متالز - اراضی دولتی بلاتکلیف به عنوان معوض به مالکان زمین‌های خط آهن مرکز شهر قم واگذار می‌شود.

به گزارش می‌متالز، رئیس شورای اسلامی شهر قم در حاشیه بیست و دومین جلسه این شورا به تشریح دستاورد‌های سفر اخیر ریاست جمهوری و جمعی از وزرا به قم در حوزه مدیریت شهری پرداخت و گفت: در این سفر ۲۱ مصوبه در حوزه مترو، مونوریل و خط آهن فرسوده هسته مرکزی شهر به تصویب رسید که نقش مهمی در توسعه و پیشرفت شهر قم خواهد داشت.

اسلامی گفت: بنا شده ۸۰ هکتار از اراضی دولتی که در سال‌های قبل به تعدادی از موسسات و نهاد‌ها اختصاص داده شده، اما بلا استفاده مانده برای تملک اراضی خط‌ آهن هزینه شود.

وی با بیان اینکه این ۸۰ هکتار به‌عنوان معوض به مالکین اراضی که خط آهن از آن‌ها رد شده داده می‌شود خاطر نشان کرد: بسیاری از زمین‌هایی که خط آهن از آن‌ها رد شده دارای مالکانی است که سند هم دارند و شهرداری نیاز دارد برای ایجاد خیابان و مسیر در این اراضی، حقوق مردم را اعطا کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در ادامه به مصوبه اخیر هیات دولت در خصوص مونوریل اشاره کرد و گفت:بر اساس این مصوبه با کار کارشناسی در ۶ ماه آینده مشخص می‌شود که مونوریل در کدام منطقه مفیدتر است.

اسلامی افزود: کارشناسان در بازه زمانی ۶ ماهه مشخص می‌کنند که مونوریل در منطقه ۷۲ تن به سمت حرم مفیدتر است یا از حرم سمت پردیسان.

وی با اشاره به نظر تعدادی از وزرای دولت برای جایگزینی خط b مترو به مونوریل گفت: با توجه به الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری به شهر و اسکان احتمالی جمعیت انبوهی از مردم در این اراضی شورای شهر پیشنهاد داده که هم خط b مترو و هم مونوریل را با هم پیگیری کنیم.

اسلامی با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف مونوریل گفت:خط b مترو از نظر حمل و نقل و جابجایی مسافرنقش به مراتب بالاتری نسبت به مترو خواهد داشت واساسا مونوریل نمی‌تواند جایگزین مترو شود.

در ادامه جلسه امروز شورای اسلامی شهر قم از تعدادی از طلاب و جوانان جهادی که در دوران همه گیری کرونا با حضور در آرامستان‌ها مسوولیت تغسیل و تدفین اموات را به عهده گرفتند تجلیل شد.

حجت الاسلام داوود خیرآبادی، حجت الاسلام محمد هادی شفیعی، حجت الاسلام محمدحسین نادری و علی حاج محمدی، یوسف رحیمی، سید سیف الدین موسوی و نرگس جعفری و قمر وفایی از جمله جهادگرانی بودند که اعضای شورای شهر از آن‌ها قدردانی کردند.

تعداد بازدید : 0

منبع: خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم

عناوین برگزیده