تاریخ: ۱۷ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۵
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۲۴۳۹۸۹

جاده آزادشهر - شاهرود بازگشایی شد

‌می‌متالز - سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آزادشهر گفت که بخشی از جاده آزادشهر - شاهرود در محدوده معدن زمستان یورت که به دلیل ریزش کوه و سقوط سنگ ناشی از بارندگی بسته شده بود با تلاش نیرو‌های راهداری بازگشایی شد.

به گزارش می‌متالز، رمضانعلی میرزایی روز پنجشنبه اظهار داشت: گروه‌های راهداری با شروع بارندگی‌ها از ۲ روز گذشته به صورت شبانه روزی در جاده‌های شهرستان از جمله محور‌های کوهستانی مانند آزادشهر - شاهرود در حال تردد هستند.

وی افزود: ظهر امروز بعد از گزارش یک مورد ریزش کوه در حد فاصل معدن زمستان یورت جاده آزادشهر - شاهرود، نیرو‌های راهداری بلافاصله به محل اعزام شده و با تلاش چند ساعته و استفاده از لودر موفق به جابجایی سنگ‌ها از وسط جاده شدند.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آزادشهر گفت: هم اینک ۱۷ نیروی راهداری با استفاده از ماشین‌آلات سنگین از جمله ۲ دستگاه نمک‌پاش، یک دستگاه لودر و ۲ دستگاه گریدر مسوولیت پاکسازی جاده‌های شهرستان در صورت وقوع حوادث را برعهده دارند.

میرزایی افزود: با توجه به احتمال ریزش دوباره کوه به دلیل بارندگی، نیرو‌های راهداری یک دستگاه لودر را در محل حادثه امروز مستقر کردند تا در صورت لزوم در سریع‌ترین زمان ممکن مورد استفاده قرار گیرد.

وی از رانندگان خواست با توجه به بارندگی‌های ۲ روز اخیر و لغزندگی جاده‌ها برای تردد در مسیر‌های کوهستانی حتما از زنجیر چرخ استفاده کنند.

میرزایی اظهارداشت: آزادشهر ۱۲۱ کیلومتر راه روستایی، ۷۵ کیلومتر راه کوهستانی و ۹۷ کیلومتر راه اصلی دارد که بیشتر آن‌ها آسفالت است، اما با توجه به عمر بالا، آسفالت قسمت‌هایی از جاده‌ها به ویژه در مناطق کوهستانی به دلیل تردد وسایل نقلیه و بارش برف و باران، تخریب و فرسوده شده و نیاز به لکه‌گیری و روکش دارد.

به گفته غلامرضا بیکی، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان، رانندگان برای آمد و شد در محور‌های کوهستانی استان حتما با شماره ۱۴۱ تماس داشته و از آخرین وضعیت جاده اطلاعات لازم را دریافت کنند.

گلستان ۷۰۰ کیلومتر جاده کوهستانی و برف‌گیر دارد.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان هرساله طرح زمستانه را از میانه آذرماه به مدت چهار ماه اجرا می‌کند که امسال ۳۲ گروه با حضور بیش از ۳۰۰ نیرو و به همراه ۲۲۰ دستگاه خودروی سبک، نیمه سنگین و سنگین راهداری آماده عملیات کرده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ( ایرنا)

عناوین برگزیده