تاریخ: ۱۹ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۲۸
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۲۴۴۳۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تاکید استاندار ایلام بر مبارزه با قاچاق کلان در گمرک

‌می‌متالز - استاندار ایلام از گمرک استان خواست تا تمرکز خود را بر روی قاچاق کلان بگذارد.

به گزارش می‌متالز، دکتر «حسن بهرام‌نیا» در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا اظهار کرد: فرهنگ سازی در رسانه‌ها یکی از راه‌های اصلی برای مبارزه با قاچاق است و باید مضرات و معایب آن برای اقتصاد و اشتغال جوانان در جامعه تبیین شود.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر مبارزه با قاچاق افزود: قاچاق باعث بیکاری و تعطیلی کارخانجات می‌شود و همه‌ی عوامل دخیل در این زمینه باید با همدلی و همراهی ورود جدی تری نسبت به گذشته در زمینه مبارزه با قاچاق داشته باشند.

نماینده عالی دولت در استان با تأکید بر این که مبارزه با قاچاق نیازمند روحیه جهادی است ادامه داد: باید روحیه جهادی و فساد ستیزی را بر دیگر موارد مقدم بشمریم و یکی از راه‌های مناسب برای مبارزه با قاچاق حق کشف است که می‌توانیم برای کشف کنندگان قاچاق اختصاص دهیم.

وی با اشاره به یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان که در خصوص مبارزه با قاچاق کالا در استان بود، گفت: در این مصوبه آمده است که دام مازاد استان به طریق قانونی برای صادرات در نظر گرفته شود و با توجه به خشکسالی ها، تعدادی از دامداران با کمبود علوفه مواجه شده و مجبورند دام‌های خود را به فروش برسانند لذا باید راهکارقانونی برای فروش دام مازاد و صادرات آن فراهم شود.

بهرام‌نیا با تأکید بر استفاده از تکنولوژی‌های روز برای مبارزه با قاچاق تاکید کرد: جهاد کشاورزی باید به صورت آنلاین تعداد دام‌های سبک و سنگین در استان و کشور را رصد کرده و براین اساس مدیریت کند.
وی خواستار تمرکز گمرک بر روی قاچاق کلان شد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده