تاریخ: ۲۰ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۰۵
بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۲۴۴۳۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
زارع مطرح کرد:

بررسی موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در جلسه غیررسمی کمیسیون تلفیق بودجه/ دغدغه نمایندگان درباره حذف ارز ترجیحی مطرح شد

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱، گفت: در نشست امروز صبح این کمیسیون موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ با حضور وزیر جهادکشاورزی و معاون سازمان برنامه و بودجه بررسی و دغدغه نمایندگان درباره حذف ارز ترجیحی مطرح شد.

به گزارش می‌متالز، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در حاشیه نشست امروز صبح این کمیسیون، گفت:جلسه کمیسیون تلفیق به صورت غیررسمی و با حضور معاون سازمان برنامه و بودجه، ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی و معاون وزیر بهداشت و درمان برای بررسی موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در بودجه سال آینده برگزار شد.

وی ادامه داد: دولت در جلسه در خصوص اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی منجر به رانت و فساد در کشور شده است، مطالبی را مطرح و اعلام کرد که دولت تصمیم دارد با حذف ارز یارانه ای، منابع ناشی از این حذف را به صورت مستقیم در اختیار مردم قرار دهد.

زارع تاکید کرد: رویکرد نمایندگان مجلس در بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ و بحث حذف ارز ترجیحی به لزوم توجه به تامین معیشت مردم با توجه به تورم موجود است. درآمد بسیاری از مردم با توجه به این تورم کافی نبوده و بسیاری در مناطق محروم دچار مشکلات اساسی هستند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: نمایندگان در این نشست به دولت اعلام کردند که چه سیاست و برنامه‌ای را برای بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مدنظر قرار داده اند تا این یارانه در اختیار مردم قرار بگیرد. پرداخت این یارانه به صورت نقدی و یا غیرنقدی و چگونگی تامین کالا‌های اساسی با وجود نرخ تورم ناشی از حذف ارز یارانه‌ای برای نمایندگان جای سوال داشت و دغدغه‌ها و سوالات خود را مطرح کردند.

وی بیان کرد: وزیر جهاد کشاورزی و پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه ضمن پاسخ سوالات نمایندگان در خصوص سیاست‌های دولت برای تامین کالا‌های اساسی و رساندن آن‌ها با قیمت مناسب در اختیار مردم، توضیحاتی را ارائه کردند.

زارع تصریح کرد: کمیسیون تلفیق بودجه در نوبت عصر امروز نیز با موضوع بررسی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در بودجه سال آینده نشست خود را به صورت غیر رسمی برگزار خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده