تاریخ: ۲۱ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۶
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۲۴۴۴۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

لیست ۸ نماد برای افزایش سرمایه

‌می‌متالز - طبق اطلاعیه‌هایی در سامانه کدال منتشر شده است هشت نماد با افزایش سرمایه همراه بوده است.

به گزارش می‌متالز، در روز‌های اخیر اطلاعیه‌هایی در سامانه کدال منتشر شده است که برخی از آن‌ها به فرآیند افزایش سرمایه شرکت‌ها اختصاص داشت. در ادامه به اختصار مهم‌ترین این اطلاعیه‌ها را مرور می‌کنیم.

«غگرجی»: شرکت بیسکویت گرجی طی اطلاعیه‌ای در کدال اعلام کرد که افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۹/ ۳۳۴میلیارد تومان به ۳۷۵میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۱۲درصدی) از محل سود انباشته به منظور افزایش ظرفیت تولیدی و اصلاح ساختار مالی در تاریخ ۲۰/ ۱۰/ ۱۴۰۰ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

«بکاب»: شرکت صنایع جوشکاب یزد نیز اعلام کرد که افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۴/ ۲میلیارد تومان به مبلغ ۷میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۱۹۲درصدی) از محل سود انباشته، به منظور اصلاح ساختار مالی در تاریخ ۲۰/ ۱۰/ ۱۴۰۰ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است. «خفولا»: شرکت خدمات فنی فولاد یزد نیز اعلام کرد که افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۱۱میلیارد تومان به ۱۵میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۳۶درصدی) از محل سود انباشته، به منظور اصلاح ساختار مالی در تاریخ ۱۳/ ۱۰/ ۱۴۰۰ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

«ما»: شرکت «بیمه ما» اعلام کرد که افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۴۰۰میلیارد تومان به مبلغ ۵۰۰میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۲۵درصدی) از محل سود انباشته به منظور رعایت حداقل سرمایه موردنیاز موسسات بیمه‌ای اتکایی مطابق با بند «۳» تصویب نامه مورخ ۲۶/ ۰۲/ ۱۴۰۰ هیات وزیران در تاریخ ۱۹/ ۱۰/ ۱۴۰۰ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

«دتولید»: شرکت داروسازی تولید دارو نیز اعلام کرد که با عنایت به مجوز افزایش سرمایه مورخ ۲۵/ ۰۲/ ۱۴۰۰ بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۰۹/ ۰۳/ ۱۴۰۰ افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۶۰میلیارد تومان به مبلغ ۸۵میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۴۲درصدی) از محل مطالبات و آورده نقدی به منظور تامین مالی خرید و جایگزینی بخشی از ماشین آلات و تجهیزات تولیدی در تاریخ ۱۹/ ۱۰/ ۱۴۰۰ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

«پکویر»: شرکت کویرتایر از تمدید مهلت استفاده از حق‌تقدم خرید سهام خود خبر داد. در اطلاعیه شرکت آمده است که با عنایت به مجوز افزایش سرمایه مورخ ۱۲/ ۰۷/ ۱۴۰۰ و بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۲۸/ ۰۷/ ۱۴۰۰ با توجه به افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۲۱۸میلیارد تومان به مبلغ ۴۳۶میلیارد تومان از محل مطالبات و آورده نقدی، به منظور تکمیل و اجرای طرح توسعه افزایش ظرفیت تولید به میزان ۱۴هزار تن در سال، مهلت استفاده از حق‌تقدم خرید سهام از تاریخ ۲۶/ ۱۰/ ۱۴۰۰ تا ۲۵/ ۱۱/ ۱۴۰۰ تعیین شده است.

«دابور»: شرکت داروسازی ابوریحان نتایج حاصل از فروش حق‌تقدم‌های استفاده‌ نشده را در سامانه کدال منتشر کرد. بر این اساس شرکت اعلام کرد که با عنایت به افزایش سرمایه این شرکت از مبلغ ۶۰میلیارد تومان به ۹۰میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۵۰درصدی) از محل مطالبات حال‌ شده سهامداران و آورده نقدی، نتایج حاصل از فروش حق‌تقدم‌های استفاده‌نشده به شرح ذیل ارائه می‌شود:

مبلغ فروش حق‌تقدم‌های استفاده‌نشده: ۳/ ۲۰میلیارد تومان.

هزینه‌ها و کارمزد‌های مربوط به فروش حق‌تقدم‌های استفاده‌نشده: ۵/ ۲۱۹میلیارد تومان.

خالص وجوه ناشی از فروش حق‌تقدم‌های استفاده‌نشده: ۱/ ۲۰میلیارد تومان.

تعداد حق‌تقدم‌های استفاده‌نشده: ۱۰میلیون و ۶۹۰‌هزار و ۲۵۸سهم.

مبلغ متعلق به هر حق‌تقدم: ۷/ ۱۸۸۲تومان.

«سیستم»: شرکت همکاران سیستم از توزیع گواهی نامه نقل و انتقال و سپرده سهام خبر داد. در اطلاعیه شرکت آمده است که به اطلاع سهامداران شرکت همکاران‌سیستم (سهامی‌عام) می‌رساند، با عنایت به اتمام مراحل افزایش سرمایه این شرکت از مبلغ ۳/ ۸۵۴میلیارد تومان به مبلغ هزار میلیارد تومان، سهام جایزه سهامداران روز یکشنبه مورخ ۱۲دی‌ ماه ۱۴۰۰ به سهام عادی آن‌ها اضافه شده است. لازم به ذکر است تمام گواهی نامه‌های نقل و انتقال و سپرده سهام این شرکت، صادره از سوی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با سرمایه ۳/ ۸۵۴میلیارد تومان فاقد اعتبار است. سهامداران برای دریافت گواهینامه جدید با سرمایه هزار میلیارد تومان لازم است به شرح ذیل اقدام کنند:

مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان و ثبت نام در آن سامانه.

مراجعه به سامانه درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه و دریافت نسخه چاپی گواهینامه جدید.

منیع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده