تاریخ: ۲۱ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۳۷
بازدید: ۳۸۶
کد خبر: ۲۴۴۵۵۱

فرصت طلایی کشتیرانی ایران با احیای کریدور شمال-جنوب

فرصت طلایی کشتیرانی ایران با احیای کریدور شمال-جنوب
‌می‌متالز - مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: استفاده مطلوب از بندر چابهار و احیاء کریدور شمال- جنوب از طریق آن فرصتی طلایی برای کشتیرانی است.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا مدرس خیابانی با یادآوری اینکه بندر چابهار امروز به عنوان نقطه‌ای راهبردی در توسعه کشور مطرح است، افزود: بندر چابهار به عنوان فرصتی طلایی برای گروه کشتیرانی تلقی می‌شود و لازم است خطوط منظم به این بندر راه اندازی شود.

وی با اشاره به راهبرد ملی احیاء کریدور شمال- جنوب، موضوع توسعه فعالیت‌های گروه کشتیرانی در بندر چابهار را رویکرد اصلی این گروه دانست و گفت: این اقدام بزرگ با همکاری شرکت‌های گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران عملیاتی و کالا از مبدأ هند به بندر چابهار و در ادامه به روسیه و اروپا ترانزیت خواهد شد.

وی این مهم را از طریق حمل و نقل ترکیبی و اتصال بندر چابهار به شبکه راه آهن اجرایی ارزیابی کرد و ادامه داد: کالا از هند وارد بندر چابهار شده، از طریق این بندر به بنادر شمالی کشور و سپس به بنادر روسیه در دریای خزر گسیل می‌شود، پس از آن در دو مسیر به سمت مسکو و سن پترزبورگ در روسیه رسیده از آنجا نیز به شمال اروپا حمل می‌شود.

وی با بیان این‌که این مسیر حمل از منظر اقتصادی در بلند مدت سودآور است، افزود: از منظر سیاسی و توسعه روابط کشور در سطح بین الملل نیز این مسیر حمل و نقلی قادر به ایجاد تحولاتی مثبت است. اجرای پروژه یاد شده یک وظیفه ملی استو این کار بزرگ با همکاری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایرانی ایران کاملاً قابلیت اجرایی دارد.

مدیرعامل گروه کشتیرانی با تأکید بر اهمیت توسعه فعالیت‌های گروه کشتیرانی در بندر چابهار و کریدور شمال- جنوب، گفت: توسعه بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور و نقطه تلاقی ترانزیت کالا، با نگاهی ملی در حال انجام است، بنابراین باید با باور به این مهم از هیچ اقدامی مضایقه نکنیم، چرا که حجم قابل توجهی از کالای ترانزیتی هم اکنون از طریق کشور‌های همسایه در این مسیر در حال عبور است که می‌تواند از داخل کشور و به وسیله گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران انجام شود.

مدرس خیابانی افزود: خوشبختانه زمینه‌های سرمایه‌گذاری گروه کشتیرانی در بندر چابهار فراهم است از آن جمله این گروه می‌تواند در بخش‌های حمل و نقل کانتینری، ایجاد دفاتر نمایندگی در نقاط تلاقی ترانزیتی شرق کشور، تبدیل شدن به اپراتور اول بندر شهید بهشتی، راهبری بارانداز و سوله‌های سرپوشیده، سوخت رسانی، ساخت سیلوی غلات، تعمیرات کشتی، حمل و نقل ترکیبی، شناور‌های رو-رو و... فعالیت کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده