تاریخ: ۲۲ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۶
بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۲۴۴۶۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تکلیف حقوق کارمندان برای سال ۱۴۰۱ روشن شد/ قرار نیست حقوق همه یکسان زیاد شود/ توضیحات سخنگوی دولت

‌می‌متالز - سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود تاکید کرد که دولت امسال بنا ندارد که حقوق همه کارکنان را هم‌سان و هم اندازه افزایش دهد و کسانی که حقوق بیشتری دریافت می‌کنند، از افزایش حقوق کمتری برخوردار خواهند بود.

به گزارش می‌متالز، بهادری جهرمی سخنگوی دولت در خصوص افزایش حقوق کارکنان گفت: دولت اصلی‌ترین مدافع متناسب سازی حقوق کارکنان شریف با محوریت عدالت است. یکی از آسیب‌های پرداخت حقوق بخشی نگری است. طبعا افزایش حقوق متوازن با محوریت عدالت در دستور کار دولت است.

وی افزود: در لایحه بودجه سال آینده میزان افزایش حقوق کارکنان دولت ۱۰ درصد نیست بلکه میانگین افزایش حقوق مجموع کارکنان دولت در سطح کشور ۱۰ درصد است.

حقوق تا ۵ میلیون تومان از مالیات معاف شد

سخنگوی دولت گفت: بر همین اساس میزان افزایش حقوق کارکنان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ با رویکرد عدالت در توزیع، ۲۹ درصد رشد برای حداقل حقوق است و حقوق تا ۵ میلیون تومان هم از مالیات معاف گردیده؛ و بقیه کارمندان هم به‌صورت پلکانی حقوقشان رشد دارد.

وی گفت: این در حالی است که ما در سالیان گذشته شاهد یک سیکل معیوب بودیم؛ حقوق‌ها براساس منابع غیر پایدار ۲۰ درصد بالا می‌رفت و با استقراض از بانک مرکزی و رشد نقدینگی و تورم، بیشتر از آن به هزینه‌های مردم اضافه می‌شد؛ این روش هیچ نتیجه‌ای جز افزایش فاصله طبقاتی نداشت؛ کما اینکه در هشت سال گذشته ضریب جینی از مرز ۴۰ واحد عبور کرده است.

بهادری جهرمی گفت: از طرف دیگر یکی از نکاتی که دولت در بحث افزایش حقوق مورد توجه دارد این است که افزایش مساوی و ثابت حقوق برای همه کارمندان صرفنظر از توجه به میزان حقوقی که امروز دریافت می‌کنند مناسب و عادلانه نیست و باید افرادی که پایه حقوق پایین تری دارند افزایش بیشتری داشته باشند و آن‌هایی که پایه حقوق بالاتری دارند افزایش حقوق کمتری داشته باشند و این افزایش به صورت پلکانی انجام شود، تا بتوانیم به مرحله‌ای برسیم که نظام جبران خدمات کارکنان دولت متوازن‌تر و عادلانه‌تر باشد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی جماران (جی پلاس)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده