تاریخ: ۲۲ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۵۳
بازدید: ۳۱۲
کد خبر: ۲۴۴۷۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص بورس ۴۲۰ واحد افت کرد

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با افت ۴۲۰ واحدی روبرو شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۴ میلیارد و ۵۸ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۲ هزار و ۳۷۵ میلیارد تومان در بیش از ۳۲۲ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۴۲۰ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۳۴ هزار و ۲۸۳ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های پسرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، مبین انرژی خلیج فارس و پتروشیمی پردیس شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی نوری، پتروشییم فناوران و پالایش نفت بندرعباس با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و ۵۲۶ میلیون ورقه به‌ارزش یک هزار و ۸۵۹ میلیارد تومان در ۱۷۰ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۳۶ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۸ هزار و ۱۰۱ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های پلیمر آریا ساسول، صنعتی مینو و سرمایه‌گذاری صبا تامین شد و در مقابل شرکت‌های فرابورس ایران، گروه توسعه مالی مهر آیندگان و نفت ایرانول بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده